Sleepstalker (1995)

Alternatieve titel: Sleepstalker: The Sandman's Last Rites

Horror

geregisseerd door Turi Meyer
met Michael Harris, Jay Underwood en Kathryn Morris

Een massamoordenaar die zeventien jaar eerder een hele familie op één persoon na uitmoordde, sluit op de vooravond van zijn executie een pact met een voodoopriester, waarbij na zijn dood zijn ziel over zal gaan op een lichaam van zand. Om de banden met zijn vorige leven helemaal te verbreken moet hij vervolgens Griffin, de enige overlevende van de familie, vermoorden.

Herald
Op zich een leuk gegeven maar helaas erg zwak uitgewerkt. De morphing effecten zien er net als vele anderen rond die tijd te cartoony uit. Pluspunt is de sleepstalker theme.

Zeer slechte film. Ik kon hem niet af kijken ik moest gewoon wegklikken. Het muziekje wat ie nuried en zingt is leuk dat is het engiste ja. Verder dikke vette bagger! 1 ster...

djelle
Ja, die scenes met dat muziekje waren wel heel sfeervol en knap gedaan. Verder vond ik enkele horrofeffecten wel cool, zeker wanneer die man daar met dat rondvliegend zand geskelleteerd wordt. Echt cool gedaan! Maar veel echte horror was er niet zo. Het verhaaltje was wel redelijk intrigerend en leuk uitgewerkt met momenten, maar over de hele lijn bekeken is het nogal zwakjes en saai gemaakt. Zeer matig. 2

Interessant verhaal, matige uitwerking. 2*

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Zo'n interessant gegeven, zo'n afgezaagde film. Wat erg goed begint, eindigt bijzonder matig. Tel daarbij een vreselijk slechte rol van Jay Underwood als Griffin, een creepy killer die er veel creepier uit had kunnen zijn en extreem clichématige gebeurtenissen bij op en je komt op de uitkomst dat deze film véél meer had kunnen zijn.
Toch heb ik me wel een beetje vermaakt.... 2.0*

Na een aardig begin houdt het allemaal snel op en
wordt de film snel vervelend.

djelle
Deze zou ik wel eens graag herzien. Die sfeervolle scenes met dit geweldige deuntje waren echt wel knap meen ik me te herinneren. Benieuwd hoe ik er nu zou over denken.

Helaas vind ik deze film nergens.

avatar van nightbreed
Tja, de tijd heeft deze film toch echt ingehaald, vooral de scenes van het zand dat omhoog valt (de film achterstevoren afspelen) zijn achterhaald en gaan na de 2de keer toch echt vervelen.
De film begint aardig maar zakt al vrij snel in en tegen het einde is de film gewoon niet leuk meer.
Er zitten ook een paar gaatjes in het script en 1 erg groot gat.
Ook de 2 soundtracks die echt geforceerd in de film zijn verwerkt zijn zo fout als het maar kan.
Voor de rest is het acteerwerk ook niet om over naar huis te schrijven maar het is niet slecht te noemen.
Ik kan me herinneren dat ik de film in '95 wel redelijk vond daarom heb ik gekocht maar daar heb ik nu spijt van.

Aan djelle: deze film kun je kopen bij FRS bij de films van 5 voor 10 euro.

Cijfer: 2

nightbreed schreef:
Aan djelle: deze film kun je kopen bij FRS bij de films van 5 voor 10 euro.

Bij de shops in onze buurt niet alleszins. Vind het ook niet terug op de website... Toch bedankt.

avatar van nightbreed
djelle schreef:

Ohw, dat kan kloppen.
Ik heb de film bij Bravo gekocht en dezelfde aktie was ook bij FRS (maar inmiddels dus niet meer), ik kon niet meer op de naam van de winkel komen waar ik deze film had gekocht (Bravo) en omdat Bravo naar mijn weten een dochter is van FRS zei ik dus maar dat hij (wat hij ook was) bij FRS te verkrijgen is.
Bij Bravo is ook nog die 3 films voor 15 euro aktie, de aktie die FRS ook altijd had.
Nu maar hopen dat er een Bravo bij jou in de buurt is...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Pulp.

De film met het zandmannetje. Echt veel losgemaakt heeft de film niet. Vond hem toen al qua SFX niet zo heel sterk, nu lach je je helemaal dood. Toch is ondanks het acteerwerk en dergelijke, e.e.a. wel onderhoudende pulp.

Middelmatigheid troef en en wat mij betreft een krappe 2.

avatar van xxc
xxc
Jeugdsentiment.

Heb deze film vroeger zo vaak gekeken... Nu zag ik hem liggen, en ik dacht.. Hmm, toch maar eens opnieuw een kansje wagen.

Het begin is sterk vind ik zelf.. Als de 'ouders' van Griffin worden vermoord, dat was toch wel even slikken.
Maar helaas, zoals bij veel films, naarmate het einde.. word het steeds slechter.

Die priester vond ik overigens ook best wel eng, alleen jammer van Sandman, als hij terugkomt uit de dood..
Hij was vele malen enger zonder zijn 'zandgezicht'. Ontzettend slechte effects.. maar goed, dat begrijp ik dan wel.. 1995.

Ja, en het deuntje.. Het mooiste van heel de film.

avatar van tattoobob
Jeugdsentiment....de film ziet er nu niet meer uit,maar ik vond deze film vroeger best vet!