Arthur et la Vengeance de Maltazard (2009)

Alternatieve titels: Arthur and the Revenge of Maltazard | Arthur en de Wraak van Malthazard

Frankrijk
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Luc Besson
met Freddie Highmore, Penny Balfour en Mia Farrow

Arthur is uitzinnig van vreugde: vandaag is het einde van de tiende Maancyclus en hij zal eindelijk de wereld van de Minimoys kunnen toetreden om Sélénia te vinden. Maar uitgerekend deze dag heeft zijn vader uitgekozen om Arthur eens te laten stoppen met zijn reizen en naar zijn oma te sturen. Op de dag van zijn vertrek naar oma ontvangt Arthur van een spin een SOS-bericht van de Minimoys: Sélénia is in gevaar! Arthur twijfelt niet lang om te hulp te schieten, ook al betekent dat zijn leven riskeren tegen de beruchte Maltazard.

avatar van notorious_kim
de eerste film vond ik schitterend. Maar zo'n vervolg is voor niets nodig. De eerste film was mooi afgesloten.
Ik ga deze niet bekijken, om mijn goede indruk van de eerste film te kunnen behouden.

afwachten ik vond deel 1 ook mooi

Ik dacht dat Besson ooit eens zei in een interview dat ie wilde stoppen met filmmaken?

Bonifatius
10 december 2009 is de officiele Nederlandse release, voor de Belgen een dag eerder!

avatar van rokkenjager
Las ergens dat de beste man zou stoppen na 10 films.

avatar van aire.
Na Angel-A om precies te zijn

avatar van bennyboy
lijkt me niks aan

avatar van JohnWilliams
horned_reaper schreef:
Wel een erg mooie poster

YouTube - Arthur et la Vengeance de Maltazard (Teaser) + Teaser

Een eigenaardige trailer, Highmore is wel een aardige acteur (August Rush, Spiderwick Chronicles) maar of hij hier ook goed acteert...de animatie zag er wel goed uit maar of dit nou een topper word? Ik denk van niet eerlijk gezegd.

avatar van valerio2003
Het is wel een leuke film maar er komt nog een deel drie en dat wist ik niet want hij eindigt ineens abrupt

avatar van TragieStar.*
Ik ben echt zo benieuwd!! Ik hoop dat hij net zo leuk is als deel 1 al verwacht ik dat niet.
Maarja, ik ga hem snel kijken hoop ik

avatar van brrrt
is jammer van dat plotselinge einde, verder een leuke film

avatar van james_cameron
Middelmatig vervolg op het middelmatige origineel. Wederom een lust voor het oog, met kleurrijke, levendige animatie, maar inhoudelijk is het ditmaal nog dunner. Ook een stuk minder spectaculair, aangezien echte aktiescenes ontbreken. Wellicht wordt al het spektakel bewaard voor het derde deel. De film voelt als een lang intro voor iets dat nog moet gaan komen en heeft als op zichzelf staand avontuur amper bestaansrecht. Vrolijk en hier en daar best amusant, maar het hoge tempo kan slechts ten dele verhullen dat er qua verhaal bijzonder weinig substantie is.

avatar van woeler82
Ik heb de film vandaag gezien op dvd, het is minder dan in het 1 ste deel, maar de animatie was wel leuk.
Het einde laat zich raden dat nog 1 deel nog moet komen, hopelijk is het 3 de deel beter dan dit deel.
Voor de animatie geeft ik hem wel nog een 2.5 , meer is het niet waard, want aktie was in dit deel ver te zoeken

avatar van ewalk
Op zich amusant, wat rommelig, maar verder wel redelijk okay. We wachten wel weer op het vervolg.

avatar van arjansimon
redelijke film, een stuk minder leuk dan deel 1 animatie was wel goed gedaan, het slechtste van deze film vind ik.... EEN KINDERFILM die een open einde heeft. doodleuk een zaal vol kinderen met een groot vraagteken achterlaten word vervolgd?
echt heel erg slecht bedacht wat denken ze die kinderen komen nog wel een keer terug naar de bioscoop voor deel twee van deze film? nou daar is deze film niet goed genoeg voor en wie gaat er naar de bios om alleen deel twee te kijken als ze deel een niet gezien heeft? waardeloos en wie zegt dat er geld genoeg is voor een vervolg... genoeg redenen om behoorlijk pissig van te worden. ik vind deze film geen aanraader.

Eindigt heel plots, wat een tegenvaller is.
Op zich wel weer mooi gemaakt, maar ik had er meer van verwacht.
De eerste was prachtig!

avatar van rotem
Zeer mooie animatie film met humor en veel spanning. Wel jammer idd van het einde. Het lijkt net alsof er nog een eindstrijd moet komen.

avatar van pardalis
Helaas een abrupt einde wat de score zeker naar beneden zal halen, verder vond ik hem beter gemaakt dan de vorige. Als de film nu dubbel zo lang had geduurd met een deftig einde kon dit gewoon prachtig zijn. Nu maar snel hopen op een vervolg zodat we tenminste weten hoe het zal eindigen. Animatie is op en top prachtig !!
een 3 omwillen van een al te open einde zonder dat er al al te veel gebeurd is.

avatar van Rianneke_Dan
Slecht vervolg op een aardig eerste deel.

Nou ja slecht? het was ook weer niet zo heel erg. Maar ik stoorde me gewoon aan het verhaal, aan de fantasieloze personages en aan de stijl van deze animatie. Om dan nog maar niet te beginnen over het open einde heb ik toch bijna nooit gezien bij een film, en had het ook niet verwacht dus dat was wel even een tegenvaller.

Acteerwerk van de echte Arthur en zijn familie was goed, en dat vond ik ook eigenlijk de leukere stukjes in de film. Dat hele idee eromheen vind ik minder en ja aangezien daar de film om gaat, viel het me dus tegen. De eerste vond ik origineel, maar met dit deel gaan ze toch weer de mist in. Misschien leuk voor de allerkleinste onder ons, maar ik kon er niet in komen, en ben dus ook niet benieuwd naar het vervolgdeel.

avatar van _Moonwalker
Jammer...eerste deel was zo goed en dan moeten ze het verpesten bij het tweede deel.
Dit is dan ook alleen een inleiding voor het vervolg (3e deel), daarom denk ik dat ik het niet zo op prijs heb gesteld.

Er zaten wel grappige momenten tussen, maar voor de rest niets bijzonders. Jammer.

avatar van Fran
Het eerste deel heb ik niet gezien dus ik kan geen vergelijking maken maar ik was niet zo onder de indruk en mijn dochtertje van 5 en een half ook niet. Echt mijn vinger kan ik er niet op leggen. De personages waren op zich wel leuk maar ze spatten niet echt van het scherm af. Ik weet niet of het aan de animaties, het kleurgebruik of wat dan ook lag maar het geheel kwam gewoon best saai over.

Al na 15 minuten was dochterlief al met haar poppen aan het spelen. Ik heb hem dan wel uitgekeken. Uiteindelijk ben ik blij dat ze niet is blijven kijken want dat open einde bij een kinderfilm vind ik echt belachelijk. Ik weet zeker dat als ze wel was blijven kijken ik de rest van de dag had mogen blijven uitleggen wat er toch zou kunnen gebeuren met de minimoys en prinses Selenia. En geloof me .... dat had ik de filmmakers echt niet in dank afgenomen.

avatar van notorious_kim
Veel zwakker dan het eerste deel :-s. Eigenlijk een beetje teleurstellend. Het concept en de personages zijn wel leuk, maar net als het spannend begint te worden, stopt de film . Eigenlijk een saaie film met hier en daar een grappig momentje. Hopelijk is de laatste een stuk beter

Redelijk vervolg.

Al is het als trilogie redelijk matig opgezet. In plaats van echt verder te gaan begint de film eigenlijk gewoon opnieuw. Met dezelfde introducties van personages, waardoor vooral het begin een beetje saai is.

Vond de live action stukken iets beter dan de animatie, leukere art direction in ieder geval. De animatie zelf is wat beperkt en had er best wat beter uit mogen zien, al blijft het stijltje wel redelijk charmant.

Beetje vreemde reeks van Besson die niet zo goed bij hem past vind ik, maar die nog best wel te pruimen is.

avatar van Rodger
Deel 1 was goed, maar dit 2e deel viel erg tegen...
alleen is er nog een vervolg op.. dus kun je deel 2 en 3 als een film beschouwen..
voor deze voorlopig 2 sterren
2**

avatar van Phantasm
Redelijk vervolg, het 1-ste deel was stukken beter, maar okee, deze heeft dan nog een vervolg, hoop dat die al wat beter is.

avatar van alexspyforever
Dit deel kun je dus gewoon overslaan omdat er nauwelijks iets in gebeurd. Deel 2 is niets meer dan een intro op het laatste deel. Ze hadden dit best samengevat kunnen samenvoegen met deel 3 en er een iets langere film van kunnen maken. Het enige positieve was dat prinses Selenia te zien is in een leuke roze bloemetjesjurk, best wel schattig.

Het begin was erg sterk, maar zodra de hoofdpersoon is veranderd in een animatiepoppetje vind ik het niets meer. En dan ook nog een open einde. Vertel dat je kids maar eens....