Arthur et les Minimoys (2006)

Alternatieve titels: Arthur and the Invisibles, Arthur en de Minimoys

3,02

Frankrijk
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Luc Besson
met Freddie Highmore, en de stemmen van Madonna en David Bowie

De 10-jarige Arthur woont bij zijn grootmoeder. Op een dag hoort hij dat zijn oma diep in de schulden zit en dat hun huis waarschijnlijk verkocht zal worden. In een poging om hun huis te redden, gaat Arthur op zoek naar de legendarische schat, die zijn avontuurlijke opa ooit van de Massaï heeft gekregen en die hij ergens in de streek heeft verborgen. Omdat zijn opa al jaren spoorloos verdwenen is, gaat Arthur zelf, met de hulp van het natuurvolkje de Minimoys, op zoek naar de schat.

81 BERICHTEN 9 MENINGEN
avatar van TragieStar.*
geplaatst: 12 december 2009, 09:08 uur [permalink]
Ik vond het echt een hele leuke film. Vooral ook omdat er animatie en acteerwerk en echte mensen in voorkomen.
Op het begin gaat heel snel. Ze praten heel snel achter elkaar door. Maar het verhaal is best geinig en leuk. Ik vond Arthur echt goed acteren.
Er komen veel grappige stukken invoor maar ook romatische en actie scenes.
De opbouw is goed uitgewerkt en alles gaat gewoon goed.
Ik heb me echt vermaakt met deze film.
Zeker aan te raden!!

avatar van lucdecoster
geplaatst: 12 december 2009, 15:08 uur [permalink]
Een leuke verrassing, hij leek wel wat op die andere animatiefilm :
"Ant Bully, The (2006) " , maar deze keer geen mieren maar minimoys.

avatar van maxcomthrilla
geplaatst: 22 december 2009, 21:17 uur [permalink]
Arthur and the Minimoys lijkt teveel op een random jongensboek waarin de hoofdrolspeler een breedopgezet avontuur beleeft. Het is allemaal best wel boeiend en schattig gebracht, tegelijkertijd is het ook zo inwisselbaar tot en met. De wereld van de Minimoys vond ik best leuk en kleurrijk neergezet, in tegenstelling tot de Minimoys zelf. Mij deed het nogal denken aan van die plastic trollen met rechtopstaand haar, die je vroeger bij 2 zakken chips kreeg. Die fase ben ik inmiddels wel ontgroeid. 3*

avatar van MNV2
geplaatst: 23 december 2009, 04:55 uur [permalink]
Blijkbaar heeft ook het fantasiegenre last van clichés want zowat alles wat er in deze film gebeurde is al eens eerder gedaan geweest. Of het nu gaat over een slecht wezen van wie je de naam niet mag uitspreken of een held van buitenaf, alle typische fantasiepersonages zijn ook hier weer van de partij en natuurlijk hoort daar ook nog een slechte 'ouders-zoon' relatie bij. Verder zag het er allemaal wel behoorlijk kleurrijk uit, alsof Tim Burton op de regiestoel zat, alleen de animatie kan er niet meer mee door. De cast viel me redelijk tegen, ik had de stemmen van Madonna en Bowie dan ook niet herkend, Freddie Highmore daarentegen bewijst opnieuw dat hij over het nodige acteertalent beschikt. Wat de soundtrack betreft zit er overigens nog een (kleine) verwijzing in naar Pulp Fiction. Duidelijk een film voor de kleinsten.

2.0 sterren

avatar van Prinsesje..
geplaatst: 4 januari 2010, 18:21 uur [permalink]
Nee, nee nee dit is het niet.
Verrast me dat het zo'n hoge waardering krijgt van
vele anderen.

avatar van FelixTheCat
geplaatst: 10 februari 2010, 18:55 uur [permalink]
Aardige animatiefilm. 😉 Leuke film voor kinderen.

avatar van semmie12
geplaatst: 25 oktober 2010, 19:00 uur [permalink]
ik vond hem leuker dan ik had gedacht 👍

avatar van Joy4ever

geplaatst: 26 oktober 2010, 11:34 uur [permalink]
Ik vond hem juist minder leuk dan verwacht 🙁. Matige animatie, niet grappig, niet spannend. Gelukkig dat mijn dochter van 9 het wel een leuke film vond.

geplaatst: 2 november 2010, 22:26 uur [permalink]
Leuke film. goed bedacht. Zeer mooi gemaakt. Verhaal is heel goed.

geplaatst: 9 januari 2011, 22:09 uur [permalink]
Fantastische film!
Erg genoten met een jonko.
Leuke grappen, cute characters, fantasy en een super einde + credits.

geplaatst: 5 februari 2011, 22:19 uur [permalink]
is dit ook een film voor de wat ouderen (22)??

avatar van Betamax
geplaatst: 28 februari 2011, 19:29 uur [permalink]
Dit was wel een aardige film.
Heb geprobeerd deel twee te kijken maar die was echt slecht.

avatar van Rodger
geplaatst: 31 mei 2011, 13:07 uur [permalink]
super animatie, leuk voor ieder die hier van houdt.. jong en oud....
3.5**

avatar van DragQueen
geplaatst: 15 augustus 2011, 08:39 uur [permalink]
Natuurlijk hebben we veel dingen al eens in andere films gezien. Maar toch is het een verdienstelijke animatiefilm. Een leuk verhaal, vermakelijke karakters, en vele bekende stemmen. Met liefde gemaakt. 3 Sterren.

avatar van lars-pixar
geplaatst: 15 augustus 2011, 10:29 uur [permalink]
'Dit is pas het begin van Luc Besson'

Ik vond het scenario wel een beetje matig maar de film opzich was wel vermakelijk alleen het begin vond ik erg ongeloofwaardig tenminste sommige stukken dan, later komt de film goed op gang. De cast was erg verrassend en de animatie zag er goed uit. Natuurlijk zijn we van Luc Besson geen animatie gewent dus dit is pas het begin zal ik zeggen.

avatar van K. V.
geplaatst: 7 november 2011, 19:47 uur [permalink]
Deze gisteren eens bekeken en 'k vond hem ook goed. Het eerste filmdeel vond 'k erg goed, maar dan het begin van het animatiegedeelte vond 'k minder. Het was direct een heus gevecht en toen vond 'k de animatie te erg op een computerspel lijken. Toen had 'k eigenlijk zin om de film af te zetten.
Maar gelukkig hebben ze een andere weg ingeslagen en toen werd de film beter en beter. Het stukje waar ze in de "discotheek" terecht kwamen was erg grappig 🙂.
Het verhaal deed me een beetje aan "Honey, I Shrunk the Kids" denken (omdat ze ook in de tuin wandelen en ze ook klein zijn), maar de film is toch anders en gelukkig geen kopie.
Oja heel wat bekende stemmen ook, de een kon je al wat gemakkelijker raden dan de andere. De film eindigt wel redelijk afgesloten, maar toch vermoed je wel dat er nog een deel moet komen (en er nu ook is).
Al bij al een leuke familie/animatiefilm.

avatar van ibendb
geplaatst: 23 januari 2012, 23:39 uur [permalink]
Aardig.
Het begin gaat me net iets te snel en de animatie van de minimoys is ook niet zo leuk om naar te kijken. Maar de film had zo'n leuk verhaaltje. Lekker feel-good. Arthur belandt net in een hele andere wereld, maar toch niet. 3*

avatar van RuudC
geplaatst: 21 mei 2012, 14:51 uur [permalink]
Met duidelijke voors en tegens. Arthur en de Minimoys is eigenlijk de zoveelste in de moderne reeks fantasierijke kinderfilms. Luc Besson verandert daar niets aan. Net zo goed als dat Madonna (geeneens eruit kunnen pikken), Snoop Dogg en Robert de Niro de film naar een hoger niveau kunnen tillen. De Niro kwam hier absoluut niet tot zijn recht. De enige leuke voice over is die van David Bowie, maar hij is de enige van dit setje dat tenminste ook enige feeling heeft met dit genre.

Verder volgt Arthur and the Minimoys de vaste formule. Een aardig kind met brede interesses probeert zijn ouders/voogd te helpen in een moeilijke kwestie en wordt daarbij uiteindelijk geholpen door sprookjesfiguren. Het eerste deel is best leuk. Freddie highmore is inmiddels geen kindsterretje meer, maar in die dagen erg geschikt voor dit soort rollen. Een prima acteur waarvan ik hoop dat hij zijn sterke reeks voortzet in zijn volwassen jaren. Hij zet een sympathieke Arthur neer. Eenmaal onder de minimoys is het jammer dat alles geanimeerd is. Op visueel vlak holt de kwaliteit achteruit. De CGI is voor 2006 begrippen lelijk. Ondanks de platgetreden paden en uitgemolken formules, is Arthur’s avontuur best leuk. Je hebt het gebruikelijke clubje goodguys en badguys. Een prima kinderfilm, maar voor de ervaren filmkijkers biedt Arthur And The Minimoys niets extra’s.

geplaatst: 16 juni 2012, 09:43 uur [permalink]
Ik heb de film net gezien. Werd wakker, zette de tv aan en heb hem gekeken. Leuke mix tussen animatie en echte acteurs. Ik was eerlijk gezegd blij verrast! Ik heb mij er mee vermaakt niet wetende dat dit een film van Luc Besson was... Leon vond ik echt een topper maar deze feelgood movie vond ik prima! 3.5*

geplaatst: 21 juni 2013, 20:56 uur [permalink]
Mooie animatiefilm met een leuk bedacht verhaal.

avatar van alexspyforever
geplaatst: 18 oktober 2013, 22:22 uur [permalink]
Dit is een hele genietbare en geslaagde film. De combinatie van film met echte menselijke acteurs in de grote wereld en animatie in de kleine wereld van de Minimoys werkt heel goed. Het is heel avontuurlijk met leuke karakters en de nodige humor. Ik kon het maar moeilijk geloven dat de grootmoeder werd gespeeld dor Mia Farrow. Wat een mooie vrouw is dat toch nog steeds!