The Incredible Shrinking Woman (1981)

Sciencefiction

geregisseerd door Joel Schumacher
met Lily Tomlin, Charles Grodin en Ned Beatty

De huisvrouw Pat Kramer heeft een klein probleem: door een ongelukje gaat ze krimpen. Daardoor heeft ze weer meer problemen want bijvoorbeeld het opvoeden van kinderen is dan lastig. Maar dat is nog niet haar grootste probleem want een sekte wil haar kidnappen.

avatar van jedymaster
ach ja de film heeft een klein probleem en het is niet de vrouw.

Weer een Remake van de klasieker the incredible Shrinking man.(1957)

Die moet je zien een dikke 10, en deze snel vergeten

avatar van Filmkriebel
Idiote komedie. De special effects van de kleiner wordende huisvrouw Pat Kramer zijn knap gedaan (daarom nog 2*), maar de humor is flauw en hysterisch en het is een belabberd boeltje op vlak van acteerwerk. Er is een duidelijke uithaal naar de consumptiemaatschappij en de rotzooi die in producten verwerkt worden. Daarnaast willen enkele wetenschappers Pat Kramer gebruiken om "de wereld te krimpen". Special effects meester Rick Baker speelt de rol van de gorilla Sidney. En er is meer : waarom Lily Tomlin ook de rol van de buurvrouw speelt, het catchy reclameriedeltje dat de soundtrack van de film moet voorstellen... Echt een slechte film.