Heya Fawda (2007)

Frankrijk / Egypte
Drama / Misdaad

geregisseerd door Youssef Chahine en Khaled Youssef
met Khaled Saleh, Menna Shalabi en Youssef El Sherif

In Choubra, een wijk van Caïro, regeert politiechef Hatem met harde hand. Wie niet voor hem is, is tegen hem, en angst en terreur breiden zich uit. Alleen de jonge Nour, voor wie hij een hartstochtelijk zwak heeft, durft hem tegen te spreken. Zij is niet geïnteresseerd in de corrupte belegen tiran, want ze heeft haar hart en eer gereserveerd voor Sheriff, een eerlijke openbaar aanklager.

Sterke film, vooral de laatste 15 minuten erg overtuigend, verder was het acteerwerk prima en is het zeker een aanrader

avatar van Kusturica777
Goede film, Khaeld Saleh was goed en sterk verhaal jammer dat het eind lijkt beetje op Bollywoodfilm