Quid Pro Quo (2008)

Drama / Thriller

geregisseerd door Carlos Brooks
met Nick Stahl, Vera Farmiga en Ashlie Atkinson

Een verlamde media-persoonlijkheid komt een interessante zaak op het spoor, maar dreigt deze door zijn beperking uit het oog te verliezen. Hij besluit een vrouw in vertrouwen te nemen en samen met haar de zaak in het oog te houden. De zaken verlopen echter anders dan ze vooraf ingeschat waren.

avatar van Mc
Mc
De trailer is zeer interessant al zeg ik het zelf. Ben erg benieuwd wat dit wordt.

Mc schreef:
De trailer is zeer interessant al zeg ik het zelf.

Jij hebt hem gemaakt?

Quid Pro Quo is één vd bekende zinnetjes van Hannibal Lecter in Silence of the Lambs. De scene waar hij de eerste maal geïnterviewed wordt door Clarice (in de underground tombes van een zwaarbewaakte gevangenis).
Zou er een link zijn met deze film ??????????

De term quid pro quo was er al iets langer dan Silence of the Lambs hoor...

avatar van lykathea
haha, een link naar Silence of the Lambs, geweldig.

avatar van Nasty
Ik heb deze film gisteravond gezien , maar vond het maar matig .

Het verhaal is in het begin zeer verassend , maar na die ene verassing word het allemaal zeer voorspelbaar en weet je hoe de rest van de film zal gaan verlopen ,
erg jammer want ik denk dat in het verhaal op zich veel meer had gezeten .

Er word best redelijk geacteerd en ook het camera werk was best goed .

Al met al heeft de film me niet heeft verveeld , maar ook zeker geen film om in je collectie op te nemen .

Nee hoor luitjes geen silence of the lambs !

Ik geef de film 2,5 sterren omdat ik het gekozen thema wel bijzonder vond .

Vreselijke film, traag,,slechte beelden.. kon me niet boeien. Na 45 minuten uitgezet. brrr

avatar van RickZ
Het verhaal is vergezocht, bizar eigenlijk.
"Voor wat hoort wat" is het thema en langzaam wordt duidelijk welke betekenis dat in deze film heeft. Nergens spannend, wel onderhoudend maar het verhaal blijft heel vreemd dus echt scoren doet de film niet...

avatar van The_Game
Ondanks de goede acteurs (Nick Stahl en Vera Farmiga), kon me deze film niet zoveel boeien. Dit het het meest te maken met de te trage opbouw van de film.
Het idee van de film was wel goed, en daarom samen met de acteurs komt hij toch nog op een gemiddeld cijfer.

bizare vertoning.
Verder kon het niet echt boeien. Had meer in kunnen zitten.

Ongelooflijk wat een klote film en omdat ik daar pissig over ben krijgt die ook niet meer dan 1 ster.

kos schreef:
De term quid pro quo was er al iets langer dan Silence of the Lambs hoor...

hij zegt alleen maar dat de term voorkomt in de film silence of the lambs, beter lezen maatje

avatar van Materny
Robovitch vraagt ook of er een link is met Silence of the lambs ,alleen maar omdat het in die film gezegd word. Robovitch is dus duidelijk niet op de hoogte ervan dat de term quid pro quo al langer rondgaat dan vanaf die betreffende film.

Dat is waar Kos op wijst maatje

avatar van MatthijsG.
Verhaal is verrassend en de acteurs doen het goed.
Had zeker wat ingezeten, maar de uitwerking is ontzettend saaaaaaai

avatar van flyer
Best een goeie film met een onverwacht plot.

avatar van ralfsjam
snap al die lage cijfers niet echt, maargoed.

het eerste uur laat de film je verbazen. wat gaat hier gebeuren dacht ik? waar gaat het heen? is dit gewoon een vreemde misschien slechte film? de acteurs zijn goed, de dialogen waren goed en de vormgeving was goed! en toen, een minuut voor de ontknopng hed ik hem door (kreeg wel een voorzetje van uit de film) geweldig dacht ik! kon me ook al niet voorstellen dat dit een slechte film zou worden, want alle onderdelen waren dik voldoende.
en Vera Farmiga is toch gewoon een feest voor het oog?

dit is een film voor de liefhebber, snap best dat mensen deze film lage cijfers willen geven, maar slecht is hij niet. wel wat vreemd, maar verdomd goed in elkaar gezet! een 4 van mij

avatar van Decec
Een redelijk drama/mysterie/thriller film...
Prima verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteur Nick Stahl ...
Prima achtergrond geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...
Prima kwaliteit breedbeeld
(geen HD aanwezig)...