Dragonball Evolution (2009)

Verenigde Staten / Hongkong / Verenigd Koninkrijk
Actie / Fantasy

geregisseerd door James Wong
met Justin Chatwin, Yun-Fat Chow en James Marsters

Goku is een jongen die een dragonball in zijn bezit heeft. Gecreëerd door een buitenaards ras en gekweekt op aarde door de machtige Piccolo. Met alle dragonballs bij elkaar, kun je een draak oproepen die vervolgens één wens vervult. De op sterven liggende grootvader van Goku heeft een laatste verzoek om met de grote Master Roshi alle dragonballs te vinden. Maar de missie is moeilijker dan het lijkt, want er zijn er maar zeven van op de wereld.

avatar van selfhealing
Vandaag weer op t.v. Een film met een budget, $45.000.000 vraag je toch af waar al dat geld naar toe gegaan is, niet naar de acteurs, specialeffects waren waardeloos, maar voornamelijk inhoudelijk is het echt om te huilen. Don't get me wrong ook ik ben met Dragonball opgegroeid en al mijn respect voor die franchise, maar deze film is gewoon om te huilen. Schandalig.

avatar van selfhealing
P.s ze konden beter met zo'n budget een vervolg tekenfilmserie van Dragonbal uitbrengen. Paar generaties later, Kleinkinderen van GOKU en Vegeta bijvoorbeeld, met hedendaagse graphics en storytelling Heel erg jammer na zo'n blunder zal er niet meer gauw geinvesteerd worden in Dragonball.

avatar van RuudC
Terechte flop. Iets wat in anime werkt, hoeft niet direct in live action te werken. Er zijn natuurlijk voorbeelden (Fist Of The North Star) die bewijzen dat het best kan, maar Dragonball Evolution is een ronduit vervelende zit. Niet alleen rammelt het script aan alle kanten, maar het wordt allemaal zo overdreven gebracht dat het niet grappig, maar gewoon ronduit irritant is. Het verloop van het verhaal is rommelig en komt er afgeraffeld over. Het komt heel stom over wanneer men na twee decennia ineens alle dragonbals moeten zien te vinden. Het ergste is misschien nog dat voor een actiefilm de actie ronduit afgrijselijk is, of althans, de snelle shots met bewegingen wat martial arts moet voorstellen. Vrij rampzalig, maar dat geldt voor de hele film.

avatar van Masterbrain
Ik hoop nog altijd dat er een nieuwe leven worden geblazen in de Anime serie
als het weer net zo goed en mischien wel veel beter wordt dan het verleden , maar dat zal helaas
wel niet gebeuren.......,want Dragonball Z is voor mij de beste Cartoon serie aller tijden , maar de mongolen dachten even er een Live Action film van te maken..dit is een schande voor alle Die Hard DBZ fans , en kijk eens wat ze ermee hebben verdient niks , want de acteurs en makers komen nu nergens meer aan bak , hahaha lekker voor ze.

Mocht er in de verre toekomst een gelegenheid voordoen om er weer een film van te maken , dan A.U.B in godsnaam niet weer zo eentje , maar in de stijl van Animatrix.

voor de liefhebbers!

YouTube - Evolution of Dragon Ball Z-GT ! AANRADER!!!!

avatar van foxyboy
Leuke film hoor om met de kids (8 en 10) te kijken. Is ook voor de volwassenen best leuk. Flop 100? Ik snap hier werkelijk niets van!

avatar van lars-pixar
Dit valt enorm tegen vergelijken met Final Destination die James Wong ook heeft gemaakt en als je dan dit ziet is het gewoon niet te vergelijken.
Dragonball Z is dan ook meer voor kinderen of voor de familie maar verder kan je het niet zien als een spectacular actie film zoals The Final Destination en dat is een grote teleurstelling.
Buiten de pakken en decors van de film heeft de film niet veel weg van de tekenserie.
James Wong had het project beter kunnen laten liggen voor een andere keer.

avatar van Masterbrain
He deze is beter dan de Chinese versie , maar toch niet goed genoeg om de anime franchise recht aan te doen.

avatar van Masterbrain
He mensen goed nieuws er komt een zogenaamd Dragonballz Saiyen saga filmtrailer uit voor meer info chek link met behind the scenes video DragonBall Z: Saiyan Saga - Live Action Movie Update - comicbookmovie.com

avatar van Bushidomus
Aardig B filmpje niks speciaals..
Beetje afgeraffeld verhaal en acteer prestatie onder het nul punt maar heb me niet echt verveeld met deze film. Moet daar wel bij zeggen wie deze film associeert met de serie van Dragonball kan bij deze van mij het raam uit springen, dit zou ook nergens op slaan aangezien het verhaal compleet aan stukken gescheurd is en zoveel mogelijk stukjes in 85 minuten gepropt zijn.
Ik weet ook niet wat ie zit te doen tijdens die Ka-me-ha-me-ha... maar ik geloof dat ie z'n lenzen kwijt was...
Maargoed voor de filmliefhebbers een film die je over kan slaan =D
En voor de mensen met teveel tijd, pak wat bier en een kilo chips you'll need it...

avatar van Son_Kun
Aslak schreef:
Deze film is eigenlijk toch best vermakelijk als je vergeet dat het Dragonball is, voor mij toch een 3 waard

Ik ben nu al dik 12 jaar een Dragon Ball Fan, maar deze film is echt misselijk makend slecht.
Een echte dragon ball fan kan dit gewoon niet aan zien.

avatar van Son_Kun
Bushidomus schreef:
Aardig B filmpje niks speciaals..
Maargoed voor de filmliefhebbers een film die je over kan slaan =D

Veel bier en een kilo chips is wel wat te weinig een blindoek en oordopjes kan ook nog wel. beternog zet hem niet aan.
als je nooit de manga hebt gekeken of gelezen, en je bent absoluut geen Dragon ball fan ok mischien leuk filmpje, maar voor de fans, stop met kijken nu het nog kan.

avatar van jumpstylemovie
Haha, dit noem ik flop 100 'The Next Level'. Zo slecht dat het geweldig is. Ik ben altijd fan geweest van DBZ, ik speel zelfs nu nog de games, maar deze film is wel echt grappig om te zien.

avatar van DonOswaldo
Ik kreeg een groter dbz-gevoel bij deze fanmade-trailer.

Deze versie is wel heel slecht en staat zeer verdiend in de flop 100. Heb m toch nog helemaal uitgekeken, omdat ik het knap vind dat je met zo'n sterke anime zoiets verschrikkeijk slechts als dit kan maken. 1*

avatar van Aslak
Dit is zo'n typische film waar je de geniale tekenfilm van los moet laten. Zodra je dat gelukt is blijft er een hele vermakelijke film over! Tis niks speciaals, de storyline is afgeraffelt en acteerprestaties laten afentoe erg de wensen over, maar hij heeft wel duidelijk me kunnen vermaken. Ik raad iedereen wel aan om hem twee keer te kijken, niet omdat ie zo goed is of lastig, maar meer omdat de tweede keer je al weet dat het een b film is. Dat was bij mij ook het geval en kon er de eerste keer ook niet van genieten.

avatar van mrwhite
Dat is beter dan de film zelf !!

avatar van Rico120
ik ben nooit met dragonball opgegroeid zelfs ik vond deze film om te janken slecht en deze film brengt slecht op een totaal nieuw niveau

Jesus, onwijs slecht. En waarom is de hoofdrolspeler weer eens blank terwijl de animatie echt niet blank was. Piccolo was ook niet eens groen. Zware flop, verhaal is afgeraffeld.. en wie moet die gozer met blond haar voorstellen? Yamcha? Pff ongelooflijk dat ze hier aan begonnen waren. Leuk voor kids. Maar als trouwe dbz fan is dit gewoon een vreselijk irritante film.

Snap het bashen van deze film niet zo. Het verhaal is niet sterk, het special effects zijn redelijk beroerd maar wanneer je het verstand op nul zet is het nog best vermakelijk. Niet vermakelijk genoeg voor een voldoende maar ook niet zo slecht als de commentaren doen vermoeden. Overigens ben ik niet bekend met Dragon Ball Zzzzz, dus mogelijk dat dat één en ander verklaard.

avatar van Sven Vermant
Lachwekkende slechte film om over de effecten en decors nog maar niet te spreken. Verhaal heeft weinig om het lijf. Het acteerwerk is erg pover.

Kom niet hoger uit dan0,5* voor de moeite.

avatar van anne J
In tegenstelling tot de vele anderen hier zie ik vond ik dit eigenlijk wel een grappig, luchtig filmpje

Deze film was laatst op tv na 'Legend of Hercules', waar ik net een bericht bij heb geplaatst waarom ik dat een enorm vreselijke baggerfilm vond. Ik heb met moeite die film uitgezeten en was er helemaal klaar mee & ready om naar boven te verkassen.
Echter, daarna begon deze film, Dragonball, op tv. Echt super leuk, de eerste 5 minuten al. Waardoor ik bleef plakken en de hele film heb uitgekeken.

Ik heb als kind nooit echt Pokemon of Dragonball Z gevolgd op tv. Maar ik keek wel heel veel van de andere programma's op Kindernet enz., dus zag dan soms beginnetjes of eindjes van bijv. Dragonball Z. Maar het lag nooit in mijn straatje om ook echt de hele aflevering te kijken. Hoewel ik wel als persoon weer heel erg van sci-fi en fantasy genres houdt. Maar toch, dit trok me nooit. Maar daarom vond ik deze film ook eigenlijk zo leuk, want zonder al te veel moeite kon ik nu toch op de een of andere manier een beetje dat Dragonball realm aanraken en bekijken, zonder dat ik vroeger helemaal die serie heb hoeven zien.
Mijn vriend heeft wel alles gezien, en legde tijdens de film telkens uit hoe het in de serie was etc. Dus ik heb wel real-time achtergrond info gekregen.

Dus ja, ik vond het eigenlijk een heel lief, leuk, luchtig filmpje. Niet groots en bijzonder inderdaad. Maar ik had juist wel een gevoel erbij dat de makers het naar hun zin hadden gehad om deze film te maken, zichzelf niet te serieus en gewichtig namen (die valkuil zie je soms) en gewoon iets leuks wilden neerzetten. Naar mijn mening geslaagd in ieder geval.