Poliziotto Superpiù (1980)

Italië
Actie / Komedie

geregisseerd door Sergio Corbucci
met Terence Hill, Ernest Borgnine en Julie Gordon

Een politieman krijgt na blootstelling aan radioactieve straling plotseling superkrachten, waarmee hij allerlei criminelen snel kan arresteren. Probleem is echter dat hij zijn krachten abrupt verliest wanneer hij de kleur rood ziet.

avatar van narva77
Ah leuk; Super Snooper.

vic
toch altijd de films met terence hill leuk gevonden waaronder "my name is nobody" van sergio leone zijn beste is

Leuke Terrence Hill film.
Wat zijn er toch vredelijk veel verschenen bedenk ik mij ineens.

avatar van thunderball
ja die lui hebben in de jaren zeventig gewoon aan de lopende band films apart of samen gemaakt.

Nou zijn ze ook niet zo moeilijk te maken denk ik, spelen ook vaak in niet echt dure milieus (lees niet veel decor nodig)af en is alleen qua knokvariatie even oefenen waarschijnlijk! hahahahaaa!

Deze is ook weer leuk, hoewel ook wel flauw, Borgine doet het ook aardig, maar toch liever Spencer er bij!

avatar van thunderball
haha een rare klabak!!!

Maar de tekening is wel de originele poster van destijds, zeker weten!

avatar van Hansjoh21
Erg leuke film om te zien, ook 10 jaar later nadat ik hem voor het eerst zag!

ja zeker, persoonlijk vind ik dit de beste film van terence hill(alleen)

avatar van Legan
moustafa schreef:
ja zeker, persoonlijk vind ik dit de beste film van terence hill(alleen)
Ik geloof inderdaad dat dit het geval is.
Het blijft leuker om hem samen met Bud Spencer te zien, maar in deze film moet ik toegeven dat het gemis niet echt erg was.
De film heeft genoeg zwakkere punten, maar de sfeer, charme en humor compenseerd vele ervan. Oprecht leuk!

7,1 uit 10 (3,5*)

lang geleden een keertje gezien. heb hem nu op dvd gezien. blijft een mooie film!

avatar van Spetie
Best wel geinige film, waarin Terence Hill eens een keertje zonder zijn vaste "buddy" Bud Spencer speelt. Het verhaal is best aardig, al is de film bij vlagen flauw en soms erg voorspelbaar. Ondanks dit gegeven zit er best wel wat leuke humor in de film, is Borgnine een prima vervanger van Spencer en zijn de efhects niet eens zo slecht. Best vermakelijk en dus een voldoende.

Ik ga een halfje omlaag vanwege de ontknoping.
Maar eigenlijk is het een leuke kinderfilm.

avatar van steventje
Een leuke film met Terence Hill, zeker toen ik jong was.
Er zitten wel aardige sketches in die best te pruimen zijn.
Verwacht geen al te slimme karakters want dan kijk je best iets anders )
De muziek is best aardig.
Ernest Borgnine is soms wel een vervelende oude knorpot

avatar van hannes64
Borgnine kicks ass!!! werd er gezegd op IMBD.
En dat is een feit.

Het filmpje op zich was wel te pruimen..............vroeger in de bios.

avatar van Betamax
Lang geleden gezien en nu ....nog steeds leuk.

avatar van Phantasm
Vermakelijke komedie met fantasie erdoor heen. Leuk bedacht.

avatar van movie acteurs
Best vermakelijke film met Terence Hill als een politieman. Qua inhoud niet echt geweldig natuurlijk. De film is ook een beetje flauw maar vermaakte mij zeker. Gewoon een amusante film om eens een keer te zien. De film krijgt daarom ook een 3,0.

avatar van Piratje
Een vrij eenvoudige en vrolijke Italiaanse comedie waarin niets dan humoristische fragmenten aan mekaar geplakt zijn en je echt alles rondom je met een glimlach kunt vergeten en meemaken.

De vertolking doet er natuurlijk zeer veel aan en als je Terence Hill en Ernest Borgnine bij mekaar zet is het meer dan anderhalf uur genieten. De inhoud is wat plat. Kan ook niet anders bij zo'n abnormale gebeurtenissen. Een Bourvil-De Funesse-attractie.

Regisseur Sergio Corbucci weet alles in nog aanvaardbare beelden te gieten.

Aanbevolen amuzementsfilm.

Een topfilm voor wie de wereld rondom ons met een glimlach even wil vergeten.

Vandaar mijn 4,0*

Hoewel ik Terence Hill graag zie spelen in films (vooral natuurlijk samen met zijn vriend Bud Spencer), vond ik deze film een oubollige (is dan ook al 35 jaar oud), flauwe en zeker ook een kinderachtige bedoeling. Zou ik vroeger deze film als kind zijnde voor het eerst hebben gezien, dan had ik het misschien nog wel leuk gevonden. Maar nu ik hem als volwassen voor het eerst heb gezien, vond ik het gewoon een tenenkrommende bedoeling om naar te kijken.

Qua verhaal en uitvoering vond ik deze film veel weg hebben van een "Bassie en Adriaan tegen de boeven" verhaal en dan met Terence Hill en Ernest Borgnine in de hoofdrol. Er mag dan misschien de nodige humor inzitten, maar de meeste humor was niet echt aan mij besteedt (namelijk te flauw en te kinderachtig, zoals o.a. met de vis en de reuze opgeblazen kauwgombal op het einde). De film staat betiteld als een Actie / Komedie, maar de actie stelt weinig tot niets voor. De enige actie die ik leuk vond, was het gevecht (overigens ook het enige) van Terence Hill tegen een aantal boeven. De vreselijke muziek in deze film (die steeds werd afgespeeld als Terence Hill iets deed met zijn superkrachten) met steeds hetzelfde vervelende liedje, was zeer irritant en deed pijn aan mijn oren. Het enige positieve in deze film vond ik nog de beelden van Florida en misschien ook wel de luchtige sfeer van het verhaal.

Maar al met al met vond ik dit gewoon een zeer matige film met Terence Hill in de hoofdrol. Misschien was dit ook wel de slechtste film die ik ooit van Terence Hill heb gezien. Voor de echte leuke Actie / Komedie films moet je toch echt zijn bij de Bud Spencer & Terence Hill films.

avatar van Duke Nukem
Theunissen schreef:

Inderdaad, maar ik vind de films met alleen Terence Hill (Super Snooper, My Name is Nobody..) toch beter dan de films met alleen Bud Spencer.

Uit puur jeugdsentiment geniet ik altijd weer van deze films. Het zijn de ideale films om even aan de zorgen van alledag te ontsnappen en een glimlach op je gelaat te toveren.

Ik vind het thema lied van deze film ook heel aanstekelijk.

avatar van teigertje
Jammer deze film zo laag scoort, want deze film was vroeger, een kas kraker in de bioscoop.
Uiteraard vroeger, maar blijft een ontzettende leuke classic
Voor de liefhebbers.

avatar van Grindhouse62
Bijna 40 jaar geleden voor het eerst en het laatst gezien en vanavond in de herziening gehad. Dit was toen altijd gewild kijkvoer en nu zoveel jaren later is het voor mij gewoon ff lekker een makkelijk te verteren komisch filmpje te kijken. Heb deze dan maar eens uit mijn collectie gehaald. Zal waarschijnlijk ook niet weer herzien worden. Was leuk