Die Hinrichtung (1976)

West-Duitsland / Canada / Frankrijk / Italië
Horror / Thriller

geregisseerd door Denis Héroux
met Mathieu Carrière, Ely Galleani en Myriam Boyer

Een Amerikaanse Vietnamveteraan keert terug van de oorlog. Zijn terugreis leidt hem via Belfast, waar hij niet zo best kan aarden. Maar zijn ware aart komt pas boven als hij inbreekt in een huis vol jonge verpleegsters.

avatar van zombie
Naargeestige sombere horror film gebaseerd op Richard Speck , inclusief interessante cast...

avatar van LiefsteKindjee
"Don''t ever let him in your house! NO women Can Escape from him. Cause he Born for hell ''

de tekst is al trillend xD

avatar van wendyvortex
Belfast anno 1976 was al een halve oorlogszone en daar strandt een Amerikaan die net terugkomt uit Vietnam na een mislukte suicidepoging.
Hij hangt er wat rond en breekt dan in bij een huis waar een aantal verpleegsters wonen, zogenaamd om hun geld te roven, maar hij hij verandert in een maniak die de dames één voor één op gruwelijke wijze vermoordt.
Overduidelijke verwijzingen naar de Richard Speck-murders 10 jaar eerder, maar waarom verplaatst naar Belfast ipv Chicago?
Schijnbaar wilde de regisseur ook nog wat vertellen over al het geweld in onze wereld.
Grimmige grindhouse.
Film is in het publieke domein te vinden als Naked Massacre.

Rare film. Een West-Duitse productie, die in Belfast, Noord-Ierland, speelt, waarin meestentijds Engels wordt gesproken, maar soms ook Duits, gemaakt door een Duitse crew, met een Frans-Canadese regisseur, en een Duits-Franse hoofdpersoon, de nogal 'sjieke' Mathieu Carrière, die hier nota bene een Amerikaanse Vietnamveteraan moet spelen, en die waarschijnlijk in het Engels is nagesyncroniseerd. Kortom, een ratjetoe.

De film zelf is nog erger. Kennelijk gebaseerd op een moordpartij in de VS, maar als je niet weet wat daar gebeurd is, is het verhaal te gek voor woorden. Zeven vrouwen die één man niet de baas zouden kunnen? De film maakt op geen enkele manier duidelijk hoe de man tot zijn gruwelijke daden komt, terwijl hij in het begin van de film toch een redelijke normale indruk maakt. Alleen door die oorlog?

Het duurt veel te lang eer de film op gang komt. Maar wat het erger is. Er wordt gebruik gemaakt van een idioot harde score, zelfs over de dialogen heen, die daardoor onverstaanbaar worden. Kennelijk om de spanning te vergroten. Hoe kom je er op. De film wordt daarmee totaal verpest. Het enige pluspunt is het spel van Mathieu Carrière, maar hier hadden ze natuurlijk gewoon een Amerikaanse acteur voor moeten nemen. Maar Carrière was hot in die dagen. Hij is gelukkig ook te zien in goede films.

avatar van perceived
Het eerste stuk (dik half uur/kleine drie kwartier) leek meer op een Drama-film en dat was helaas ppl het beste stuk. Het Horror-gedeelte is nogal zwak uitgewerkt. Al met al toch een voldoende.