Die Hinrichtung (1976)

Alternatieve titels: Für die Hölle Geboren | Naked Massacre | Born for Hell | Né pour l'Enfer

West-Duitsland / Canada / Frankrijk / Italië
Horror / Thriller

geregisseerd door Denis Héroux
met Mathieu Carrière, Ely Galleani en Myriam Boyer

Een Amerikaanse Vietnamveteraan keert terug van de oorlog. Zijn terugreis leidt hem via Belfast, waar hij niet zo best kan aarden. Maar zijn ware aart komt pas boven als hij inbreekt in een huis vol jonge verpleegsters.

avatar van wendyvortex
Belfast anno 1976 was al een halve oorlogszone en daar strandt een Amerikaan die net terugkomt uit Vietnam na een mislukte suicidepoging.
Hij hangt er wat rond en breekt dan in bij een huis waar een aantal verpleegsters wonen, zogenaamd om hun geld te roven, maar hij hij verandert in een maniak die de dames één voor één op gruwelijke wijze vermoordt.
Overduidelijke verwijzingen naar de Richard Speck-murders 10 jaar eerder, maar waarom verplaatst naar Belfast ipv Chicago?
Schijnbaar wilde de regisseur ook nog wat vertellen over al het geweld in onze wereld.
Grimmige grindhouse.
Film is in het publieke domein te vinden als Naked Massacre.