Hollywood-Monster (1987)

West-Duitsland / Verenigde Staten
Komedie / Horror

geregisseerd door Roland Emmerich
met Jason Lively, Tim McDaniel en Leonard Lansink

Warren McCloud en zijn vriend en partner Fred zijn twee jonge horrorfilmmakers, die constant gelgebrek hebben. op Warren's 21ste verjaardag wordt hem het testament van zijn grootvader voorgelezen en komt hij uiteindelijk te weten diens erfenis inhoudt. Het blijkt een pandbrief te zijn waarmee de jongens een koffer krijgen die vol zit met allerlei souvenirs, o.a. een mysterieuze oude klok. Deze koffer met inhoud brengt hen echter in een gevaarlijke strijd met een machtige filmbons om het bezit van een filmstudio in Hollywood, die is opgericht door Warren's grootvader. De filmbons stelt alles in het werk om de koffer in handen te krijgen. Wanneer de oude klok om middernacht slaat gebeuren er vreemde dingen, die Warren een fantastisch idee voor een nieuwe horrorfilm geven. De achtervolger zit echter niet stil en er volgt een ware "geestenjacht" door Hollywood, waarbij de twee jonge filmmakers naar het oude huis van de grootvader worden geleid. In dat huis ligt het geheim, de sleutel tot het ware eigenaarschap van de filmstudio.

Is die linkse een broer van E.T. ?

neo (crew)
Is die linkse een broer van E.T. ?

volgens mij is het E.T. senior

avatar van jedymaster
E.T senior is de naam hahahahahaha

Leuk hoe ze op de poster er nog wat van proberen te maken. From the director of...

avatar van narva77
Deze film is wel heel erg op de toekomst gericht: stond dat er anno '87 ook al op, "From the director of..."

avatar van SmuttWars
Rip off

avatar van WB
WB
Dat is ècht net E.T. Ik hoop voor onze Duitse vriend Emmerich dat dit speciaal voor het jonge publiek is, want dit kun je gewoon niet serieus nemen... "De geest vertelt de filmmakers een verhaal over een schat"

avatar van JohnWilliams
hahahah. E.T. Returns! Alleen dan in een lelijke versie van hem.

avatar van niethie
Geinig onnozel 80's filmpje een beetje in de stijl van de eerste twee House films. De hier veel genoemde E.T lookalike is erg grappig en het sfeertje in combinatie met het flauwe plot en de humor doen het allemaal prima wegkijken maar om nou te zeggen dat het echt bijzonder was.

2,5 sterren

avatar van komerad
Deze film zou ik doodgraag nog eens terugzien maar kan hem nergens vinden.

avatar van dutchtuga
Ik had nog aardige hoop op deze vroege en onafhankelijke Emmerich, maar ook dit filmpje stelt teleur. Ghost Chase had alles in zich om een vlot 80's monsterfilmpje te zijn, maar de momenten van magie zijn wel erg schaars. De E.T. lookalike is erg leuk en de setting prima, maar de film mist creativiteit en vooral authenticiteit. Het is overduidelijk een Duitse produktie op Amerikaanse bodem. Jammer, maar de hoop op een leuke Emmerich is nu echt helemaal vervlogen.

avatar van duffs
komerad schreef:
Deze film zou ik doodgraag nog eens terugzien maar kan hem nergens vinden.
ik heb hem toevallig op dvd in zeer goede staat weet niet of dit de juiste site is maar u zou hem kunnen kopen van mij?

avatar van FlorisV
Vroeger als jochie een paar keer gezien en me prima mee vermaakt. Kan me nog echte animatronics herinneren met poppen. Leuk te zien dat dit een vroegertje was van Spielberg fanboy Emmerich. Zou tegenwoordig niet misstaan op een zaterdagmiddag kindermatinee vermoed ik.