En Mand Kommer Hjem (2007)

Alternatieve titels: A Man Comes Home | A Man Kommer Hem

Denemarken / Zweden

geregisseerd door Thomas Vinterberg
met Oliver Møller-Knauer, Thomas Bo Larsen en Ronja Mannov Olesen

Een klein provinciaal dorpje bruist van opwinding; de meest beroemde zoon van het dorp, een wereld bekende opera zanger, keert terug naar huis. Intussen wordt Sebastian, een keukenhulp die bijna gaat trouwen, hals over kop verliefd op de nieuwe hulp, Maria. Hun liefdesaffaire, samen met het gerucht dat de operazanger en Sebastian familie van elkaar zijn, zet het dorp op zijn kop.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Toch wel opvallend. Een film van Vinterberg die aan iedereen buiten Denemarken compleet voorbij lijkt te gaan, terwijl hij na Festen even het nieuwe wonderkind van de Europese cinema was. Het kan soms snel gaan.

De film lijkt ook wel aan Denemarken voorbij gegaan te zijn.
Een film uit 2007 die nog maar 48 stemmen op imdb heeft, of zitten er zo weinig Denen op imdb.

neo (crew)
Inderdaad. Het is dat ik weleens met de componist van deze film spreek, anders had ik ook niet geweten dat er een nieuwe Vinterberg was. In Denemarken liep men er ook niet erg warm voor.