Sukeban Gerira (1972)

Japan
Actie

geregisseerd door Noribumi Suzuki
met Miki Sugimoto, Emi Jo en Reiko Ike

Miko Sugimoto is de leider van de Red Helmet Gang, een vrouwelijke motorbende uit Shinjuku. Bij hun tijdverdrijf hoort het houden van weddenschappen met andere motorbendes. Zij komen daarbij in Kyoto terecht, maar wat ze niet door hebben, is dat zij in dit geval de Yakuza als tegenstander hebben.

avatar van Onslaught
Leuke poster!

Lijkt me een interessante film.

djelle
Het tiet er mij ook wel mooi uit.

avatar van Dogie_Hogan
djelle schreef:
Het tiet er mij ook wel mooi uit.
DVDReview: tiet.

Meneer Bungel
Na het teleurstellende Zubekô Banchô: Zange no Neuchi mo Nai (1971) moest ik per se nog een titel proberen uit de Pinky Violence Collection. En ik kan jullie volmondig zeggen: niet alleen de poster tiet er mooi uit!

Half naakte catfights, creatieve oplichterspraktijken, een flinke portie geweld, een kleptomane non (die zich vervolgens 'bekeert' tot de misdaad), een cursus ''hoedraaiikdeyakuzaeenloermeteengeslachts-ziekte'', het is zo gek niet te bedenken of het komt hier wel voorbij. Misschien overdrijf ik iets na het veel te saaie ''DGB: WtC'', maar dit zijn toch de dingen waarvoor je zo'n box aanschaft! Weer iets teveel lolbroekerij wat mij betreft, maar kniesoor...

3,5*.

ipman-99
"Girl Boss Guerilla." ... " !!!

Fantastische Aziatische Exploitation (Heropfrissing) !!! Heerlijk om
Miki Sugimoto en Reiko Ike samen te zien !
Heerlijke absurde exploiation waar inderdaad tal van geschifte zaken inzitten !
Veel schaars geklede chicks die dan nog eens willen vechten ook !
Tal van louche zaken en natuurlijk mogen da factoren geweld en naakt niet ontbreken !
Die non was een prima ingeving en wending !
Zalig om zien dit soort genre films van de Aziatische filmwereld !

Mijn vorige Suzuki (Kyôfu Joshikôkô: Bôkô Rinchi Kyôshitsu (1973)) was nogal tegengevallen, maar deze was weer helemaal top. Snel, fleurig, sexy en grof. Alleen die 'humor' blijft wringen. Was dit de eerste nunsploitation (paar scènes dan)? In elk geval ook vechtende vrouwen in het water (...), biker-chicks, tattoos op tieten, een bandzaag, een mooi tragisch lied aan zee en een heerlijk einde. Topingrediënten dus.

edit: gappig ik zie dat Meneer Bungel deze film ook bij hem na een teleurstellende voorganger ervaring weer het geloof in de PV terug gaf.