Beverly Hills Chihuahua (2008)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Raja Gosnell
met de stemmen van Drew Barrymore, Andy Garcia en Jamie Lee Curtis

Tijdens een vakantie in Mexico raakt de verwende chihuahua Chloe uit Beverly Hills opeens verdwaald in de ongure straten. Voor de eerste keer in haar leven moet ze haarzelf zien te redden en noodgedwongen vrienden maken met de plaatselijke dieren om haar weg naar huis te vinden.

avatar van Phantasm
Leuke/aardige film voor de kids, verder wel geinig.

avatar van TragieStar.*
Al heel lang geleden gezien, en kan me er nog niet heel veel meer van herinneren. Het is een leuke familiefilm dat is zeker, maar een echte topper is het ook weer niet. Ik weet nog wel dat ik me erg heb vermaakt, maar het niet zo dat ik de film nog een keer zal bekijken.
Misschien weer een herziening om mijn geheugen nog wat meer op te frissen, dat kan zeker geen kwaad. Snap ook niet dat sommige zo streng beoordelen op een kinder/familiefilm. Dat zie ik tegenwoordig veel vaker, maar ach, je moet natuurlijk wel eerlijk beoordelen zoals je ook andere films beoordeeld, dus ook deze film.

Al waren de Chihuahua's wel erg schattig hoor.

Dick2008
Heb deze film bij SBS6 gezien, dus Engelse versie met Nederlandse ondertitels. Moet je als kind wel verdraaid goed kunnen lezen wil je alles volgen, want het tempo in de film is hoog. Gewoon een familiefilm dus.

De eerste 15 minuten was wel een beetje wennen en daarna af en toe ook nog wel. Ik ben films met pratende dieren wel gewend, alleen hier praten er wel heel veel en het sjieke gedoe met hondjes, hoewel wel degelijk realistisch, is ook wel iets..... Daarna is de film, tegen verwachting in, goed door te komen. Wel zitten er enorm veel trucage-opnamen en animatie in, want wanneer zijn de opnamen van de hondjes nou echt en wanneer niet. Maar anders wordt het voor hedendaagse begrippen een saaie bedoeling, dus hou ik daar rekening mee. Toch een film die knap is gemaakt en ook best vermakelijk. Het verhaal, hoewel lekker voorspelbaar, is te doen. De "dialogen" zoals tussen de herdershond en de chihuahua zijn leuk gedaan. De hondjes zijn trouwens allemaal wel grappig en hetzelfde geldt voor de rat en de leguaan. Veel humor en gelukkig niet veel sentimenteel gedoe. 3.0.

avatar van 606
Leuk gevonden verhaal en ook grappig.
Jamie Lee was ook eens anders kende haar bijna niet terug.
Mooi avontuur en leuke personages qua dieren.

3 sterren

vooral de spaanse hond en man zijn goed omdat ze gebroken Engels spreken net als ik mijn Nederlands spreek ook met een accent het verhaal is goed de honden zijn leuk gecast want deze chihuhua zijn echt de beste vond ik persoonlijk hé enkel die grote Dobberman hoorde niet thuis in het verhaal vond ik.

avatar van Friday the 13 th
Disney pikt in op de laatste nieuwe trend: de chihuahua's.

De boodschap die deze film meegeeft is misschien wel de allerbelangrijkste die je in een Disneyfilm kan tegen komen. Chihuahua's zijn van nature erg sterk en geen speeltjes of modeaccesoires. Gewoon afschuwelijk zo een beestje met schoentjes en etc. Wij hebben thuis zelf een chihuahua en hij is duidelijk de baas in huis. Onze grote zwarte labrador kan mooi luisteren naar hem.

De film zelf zit leuk ineen en doet me soms een beetje denken aan die andere grote "ik moet terug naar huis" avonturenfilm 'Homeward Bound'. De rat en de leguaan zijn leuke typetjes die een extra toevoeging aan de film zijn. De humor is ook wel leuk en de chihuahua's zien er heel goed uit.

Ik ben benieuwd naar deel 2.

Deze film op tv gezien gisteren. Wat een ontzettend leuke, lieve en vermakelijke film. Ik was gelijk helemaal verliefd op Delgado, een stoere herdershond met een klein hartje. Deze film is absoluut niet alleen leuk voor kinderen.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Moet toch een hoop werk zijn geweest zo'n film te maken, als je de bloopers op de dvd al ziet. Belachelijk lage score op IMDb. Ik meen dat de tweede film beter was. De rat en leguaan zijn eigenlijk overbodig. En vond ik eigenlijk ook niet zo leuk. Maar de honden stelen de show. Vooral die bruine chihuahua, Papi is erg leuk, hoewel de witte Chloe ook lief is. De herdershond Delgado is helemaal geweldig. De dialogen tussen die honden zijn bijzonder leuk om te zien. Alleen jammer dat er van alles wordt bijgehaald in deze film. Hij moet even op gang komen, maar zodra Chloe ontvoerd wordt, is de film een stuk leuker. Ondanks of dankzij al die trucage-opnamen is het toch een mooie film om te zien. Ja er zitten ook wat mindere gedeelten in, maar zitten ook prachtige gedeelten in. Perabo en Curtis zijn matig dat dan wel, maar daar ga je toch niet voor. De stemmen van de honden zijn goed. Knap werk van Disney, ook al is het niet overal even geslaagd. 5.0

avatar van Shadowed
Flauw.

Opnieuw een kinderfilm waar rara, dieren in de spotlight staan. Opzicht wel een leuk concept maar nogal flauw uitgewerkt op een al niet heel bijzonder plot. Gosnell heeft duidelijk liefde voor kinderfilms. maar kan zichzelf niet echt bewijzen.

De beelden van Beverly Hills zijn wel mooi, en het acteerwerk is niet heel slecht. Gelukkig ook al niet een al te vervelende stemmencast voor de hondjes. Barrymore, Curtis en Garcia hebben prima stemmen om de honden zo vorm te geven.

De humor is flauw en dan duurt 91 minuten nog echt te lang. Ook voor kinderen een nogal bedenkelijke film, omdat de humor zich wel nogal beperkt op sommige momenten. Flauw voor volwassenen, maar misschien nog plezierig voor de kleintjes. Ach ja.