Zero Hour! (1957)

Thriller / Drama

geregisseerd door Hall Bartlett
met Dana Andrews, Sterling Hayden en Geoffrey Toone

Een doorsnee routinevlucht verloopt rampzalig waneer de piloot en een paar passagiers plotseling sterven aan een mysterieuze voedselvergiftiging. Maar het ergste van alles is, dat het vliegtuig nu onbestuurbaar is.

avatar van streeter
De komedie "Airplane!" is hier een remake van. Veel scenes zijn shot-voor-shot hetzelfde, alleen iets grappiger

Zeker voor die tijd een solide en met vakmankunst gemaakte ouderwetse thriller over een vliegramp, met een voormalig vliegenier uit de tweede wereldoorlog als hoofdpersoon, waarbij de focus op de persoonlijke trauma's lag. Waarschijnlijk een van de eerste rampenfilms, alhoewel ie heden ten dage wel wat onevenwichtig en fake overkomt.