Snow Wonder (2005)

Familie / Drama

geregisseerd door Peter Werner
met Poppy Montgomery, Jennifer Esposito en Jason Priestley

Wanneer een sneeuwstorm een stad teistert, worden enkele mensen gevolgd die door de storm radicale veranderingen in hun leven meemaken. De vijf verhalen lijken eerst nog niet een connectie te hebben, maar kruisen elkaar langzaam.

avatar van pim-klaver
laat maar

avatar van Norma
De regisseur heeft eens naar Love Actually gekeken en gedacht: o maar dat kan ik ook, en dan met nog meer sneeuw! Hij heeft een flinke voorraad nepsneeuw gekocht, her en der wat verhaallijntjes gejat en van zijn laatste centjes een paar B-acteurs ingehuurd en ziedaar: Snow Wonder. Helaas. Enige sfeer ontbreekt, de personages zijn op een enkele uitzondering na nogal stompzinnig en de verhaaltjes worden niet lekker uitgewerkt.
Halverwege refereert er iemand aan de de film White Christmas, aan hoe heerlijk die suikerzoete kerstromantiek in de nepsneeuw is. Ik hoop maar dat de regisseur een flinke knipoog wilde maken naar zijn eigen enorme portie plastic vlokjes want als hij de illusie heeft dat hij een kerstklassieker heeft geproduceerd vrees ik dat dit spul de hersenen flink aantast!

avatar van Drs. DAJA
Au.

Echt een film waarbij op iedere scene minstens een alinea aan tekst op aan te merken valt.

avatar van wendyvortex
In het kader van de op familiefeestjes meegipikte kerst-meuk.
Film die helemaal 0,0% charme heeft.
En dat is zelfs voor TV-kerst-film-onzin te bijster weinig.
He-Le-Maal niks.