The Mysteries of Pittsburgh (2008)

Komedie / Drama

geregisseerd door Rawson Marshall Thurber
met Sienna Miller, Mena Suvari en Jon Foster

De laatste zomer in de jeugd van de jonge Art Bechstein (Jon Foster). Hij ontmoet de mooie Jane Bellwether (Sienna Miller) en haar vriend, de motorrijder Cleveland (Peter Sarsgaard). Tijdens deze zomer ontstaat er tussen hen een driehoeksverhouding en Art leert over zichzelf, zijn familie en zijn eigen seksualiteit.

avatar van Poisonthewell
Verleden jaar waren hiervan de opnames op de campus van Pitt. Mijn vriendin werd zelfs gecontacteerd of ze eventueel stand-in wilde zijn voor Mena Suvari, maar ze kon het niet rijmen met haar studie.

avatar van Phoenix
Hoezo compliment!

avatar van Poisonthewell
Ach ja, niet om mn vriendin onrecht aan te doen hoor, maar wat telde is dat ze hetzelfde postuur, lengte etc heeft. Voor het prepareren van de lichten, camera en blocking terwijl de acteur/actrice nog lekker in de trailer zit Het betaalde wel aardig, maar je moest elke dag de hele dag beschikbaar zijn, en met de dubbele major waar mn vriendin aan bezig was kon dat helaas niet.

avatar van glimmerman2000
Mooie film met een vrij onverwachte wending op het liefdesvlak, althans zo ervaarde ik het.
Goed geacteerd, en een prachtige Sienna Miller:)

Ik zag laatst weer een filmpje van Sienna Miller ergens staan, wat een mooie vrouw, moest gelijk een film opzoeken met haar erin!

Zal na de film (zodadelijk) wel mijn oordeel over de film hier plaatsen!

update:

Raar, dat is vooral wat ik van deze film vind, niet helemaal op een negatieve manier.

Tuurlijk, dat Art en Cleveland elkaars geliefden worden had ik niet verwacht en vond ik eigenlijk niet helemaal erin passen (hoe het binnen enkele minuten tot het uiterste gaat), het zou wel wat langer uitgewerkt gemogen want ik zag nauwelijks dat Art verliefd op Cleveland was, of dat heb ik gemist.

Het einde is in mijn ogen ook niet helemaal naar mijn genoegen een soort van open einde waar ik me nooit zo goed in kan vinden

De film was niet slecht, maar hij blijft waarschijnlijk niet al te lang hangen.

Het boek heb ik niet gelezen. Over de film: grillige, speelse, bitterzoete, maar ook regelmatig saaie coming-of-age portretten over jonge mensen die aan zichzelf twijfelen en over seksuele verlangens en hartstocht. Hoewel de cast sterk speelt vind ik dat de personages meer diepgang hadden mogen hebben.

avatar van jippie2010
mee eens...