The Limbic Region (1996)

Actie / Thriller

geregisseerd door Michael Pattinson
met Edward James Olmos, George Dzundza en Roger R. Cross

Een detective is geobsedeerd door een seriemoordenaar die al twintig jaar actief is. Wanneer de privé-detective te horen krijgt dat hij nog maar een paar weken te leven heeft, waagt hij nog één poging om hem tot een bekentenis te dwingen.

En hij rookt en rookt maar door...

Een klein zesje.

Meneer Bungel
Deze heb ik lang geleden gezien en ik vond het toen een goede kruising tussen een drama en een thriller.
Ik zou hem graag nog eens zien, iemand enig idee waar ik de dvd kan vinden?

Meneer Bungel
Meneer Bungel schreef:
Ik zou hem graag nog eens zien, iemand enig idee waar ik de dvd kan vinden?
Eindelijk de vhs via eBay gevonden en me wederom vermaakt met Olmos vs. Dzundza. Ondertussen weet ik er wat meer van en de meeste feiten komen rechtstreeks uit de Zodiac killer-zaak, maar wel hier en daar wat aangepast naar eigen zin. Het einde vond ik indertijd indrukwekkend, maar door de overeenkomsten met de echte zaak en natuurlijk Finchers superieure 'Zodiac' is het nu niet veel meer dan een naargeestig, maar ook wel poëtisch, slotakkoord.

Ik blijf bij mijn score, want het is verder gewoon een lekker somber werkje, uitstekend om de donkere herfst- en wintermaanden mee in te gaan.