Jumpin' Jack Flash (1986)

Actie / Komedie

geregisseerd door Penny Marshall
met Whoopi Goldberg, Stephen Collins en John Wood

Terry werkt voor een bank en heeft contact met cliënten over de hele wereld, via haar computer. Op een dag ontvangt ze een raar bericht van een anonieme afzender. Het bericht is gecodeerd. Na het bericht te hebben ontcijferd, wordt Terry betrokken in een reeks misdaden. Mensen worden vermoord en Terry wordt achterna gezeten.

avatar van Ralfke
Niet geweldig deze Goldbergfilm.

avatar van Yak
Yak
beetje jeugdsentiment, dat wel. maar de laatste keer dat ik 'm zag dacht ik toch van: mwah..

avatar van Sparkle
Whoopi heeft toch sterke momenten hier: vloeken, gekke bekken trekken, hysterisch doen etc... als m'n ma het doet vind ik het allesbehalve grappig, als Whoopi het doet kan ik er van genieten. Er was maar 1 ding dat ik als een serieuze afknapper vond in deze film: De feitelijke ontmoeting tussen Jack en Terri (Whoopi) - wat een lelijke vent hadden ze me daarvoor uitgekozen; en plots begreep ik waarom ze dat soort mannen bleekscheten noemen.

avatar van jester
Ben ik met je eens. Ik zag het einde laatst weer eens, en mij viel op:
het lijkt wel of die vent zich helemaal niet thuis voelt, hij zegt geen woord, staat een beetje ongemakkelijk te lachen en zwaaien: duidelijk geen topacteur.
Overigens wel een aardige film verder.

Ach, jeugdsentiment. Ondanks de vele knullige dialogen en houterige acteerwerk blijft het toch best een leuke (glimlach)film met enkele mooie grappen.

A hooker?! What the fuck do you think I was doing down there, giving blowjobs to goldfish?!

Debuutfilm van Penny Marshall en niet haar slechtste (Big, A League of their own, The Preacher's Wife...krijgt er al iemand hoofdpijn? )

Maz

avatar van pjotr
Ik krijg altijd zo'n ongelofelijke koppijn van Whoopi......

haagseharry
Deze film is naar schatting sinds 1986 zo'n 30 keer op tv geweest:

* 15 oudejaarsavonden
* 15 zomervakanties

avatar van bioscoopzaal
Hmm, en toch heb ik hem nooit gezien ...

Nouja, ik sta nou niet direct te springen om een film met Whoopi te zien ... "Sister Act" was nog wel geestig, maar de rest van haar films ... oei, oei, oei wat slecht

heerlijk.

avatar van Mc
Mc
Erg grappig, maar veel stelt het niet voor...

3,5 *

(dog's barking, can't fly without umbrella)

jester schreef niet echt recent hoor:
Ben ik met je eens. Ik zag het einde laatst weer eens, en mij viel op:

Is wel gewoon Jonathan Pryce.

avatar van speedy23
PartyMarty schreef:

Is wel gewoon Jonathan Pryce.

Da's een flinke reactie, Speedy!

avatar van speedy23
Ik had het waarschijnlijk slecht gekopieert om in het topic 'Memorabele Quotes' te zetten.

neo (crew)
Krabbe is te zien in een kleine rolletje wat hem fataal wordt in deze film. Tussen de zogenaamde spannende elementen in is het ook een voorloper van het internet liefde principe. Vrij middelmatig. 2 sterren

avatar van thunderball
Echt een flut film dit! Nergens echt leuk of grappig, Whoopi is onderhand alleen maar leuk in bijrolletjes of wanneer ze iets presenteert (Oscars).

Zware belediging om een van de beste Stonesnr's als titel van deze shit te gebruiken.

Noem je film dan naar een Beatles nr, dan ben je van te voren gewaarschuwd dat het een prul is.

1 ster.

neo (crew)
Haar Comic Relief werk met oa. Williams en Crystal is heel erg goed!

avatar van thunderball
ok, maar dat wordt hier niet uitgezonden en ik vind haar nu ook weer niet zo geweldig dat ik het er voor over heb dat te gaan aanschaffen.

Ze kan heeeel leuk zijn, probleem is dat ze geen goede films uitkiest en da's wel erg jammer en zonde!!

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Matige, tamme debuutfilm van regisseuse Marshall. Whoopi is redelijk genietbaar, maar kan veel beter en Jonathan Pryce als Jack was inderdaad een verkeerde keuze. De kwaliteit is dus niet al te best, maar de film zelf is nog best vermakelijk. Ik heb me in elk geval niet verveeld. > 3*

avatar van Purmerend
Twee grappige scene's: dat ze in een telefooncel achter een takelwagen aangesleept wordt en dat haar jurk beetje bij beetje in de papierversnipperaar verdwijnt.

Ook Krabbe heeft een klein rolletje in deze film en als Whoopi Goldberg in een telefooncel staat heeft ze het ook over een Nederlands bedrijf. En er wordt reclame gemaakt voor het Ajax schoonmaakmiddel.

2,5* voor de immer drukke Goldberg.

in tegenstelling tot de meeste reacties vind ik dit wel een goede film, bekijk t in zijn tijdsbeeld, ik heb 'm op dvd

avatar van valerio2003
het is bij mij jeugdsentiment,ik vind hem wel leuk.

avatar van salland 1971
vandaag weer eens gezien prachtige film.
vooral dat ze in de telefoon cel meegesleepd word en dat waarheidsserum toegedient krijgt ik heb mijn stem met een half verhoogd

avatar van FunkStar
Pas geleden gekocht bij de kringloop voor 1 euro.
Vind het een erg leuke film, nergens te lang dradig of saai integendeel. Heb me prima vermaakt met de altijd goedgebekte Whoopi Goldberg!

Als kind vond ik deze fantastisch, onlangs weer gezien en hij viel niet tegen.
Whoopi vuilbekt zich als een vrouwelijke Eddie Murphy door de film die niet overal hoogstaand is, maar wel prima vermaak!

avatar van missl
Prima niks aan de hand jaren 80 filmpje met de muziek die daarbij hoort, de kleding die daarbij hoort en een tierende Goldberg. Zeker vermakelijk.

Leuke film uit de jaren '80, met een voortreffelijke Whoopi Goldberg.
Leuk verhaal, simpel maar vermakelijk.
En ook de muziek is goed gekozen, uiteraard The Rolling Stones, maar de ganse soundtrack is prima.
En de cast heeft ook nogal wat grote namen, de ene al wat beter gekend als de andere, o.a. Jeroen Krabbe en James Belushi zijn te zien.

avatar van alexspyforever
Nog niet zo lang geleden nog eens herzien. Communiceren via computer was in de jaren '80 nog op vele plaatsen een onontgonnen terrein. Hoewel ik zeker niet meer terug wil naar die oude monitoren en beeldschermen met zwarte achtergronden met witte of groene tekst heeft het toch wel iets romantisch. Het was een beetje een vooruitblik op wat nog komen zou en ja zoveel jaren later zijn we zo gewoon aan het internet, mailen en chatten. Over de film zelf, ja het verhaaltje is origineel, de uitvoering niet hoogstaand. Het is een misdaadfilm met een hoog comedygehalte. Whoopi Goldberg steelt hier de show is het niet met haar acties dan is het soms met haar opvallende kleding. Eigenlijk gewoon een zalig filmpje.

avatar van Flat Eric
Heerlijke 80s film en Jeugdsentiment.

Ik vond het vroeger een erg leuke film en nu tijdens het herkijken vind ik hem toch nog steeds erg geestig. Zitten een paar erg leuke scenes in deze comedy-spy movie.
Chatten via de pc was toen nog revolutionair, maar nu oh zo gewoon.

avatar van dalma
Met plezier nog eens bekeken. Leuke jaren 80 film. Begrijp de lage score niet goed. De twintigers en dertigers van nu zien waarschijnlijk liever sf films.