Moy Laskovyy i Nezhnyy Zver (1978)

Alternatieve titels: Мой ласковый и нежный зверь | A Hunting Accident | My Tender and Affectionate Beast

Sovjet-Unie
Drama / Romantiek

geregisseerd door Emil Loteanu
met Galina Belyayeva, Oleg Yankovsky en Kirill Lavrov

Sergei Kamyshev gaat op bezoek bij zijn oude vriend graaf Karneyev, waar hij de 16-jarige Olenka ontmoet. Hij merkt al snel dat alle mannen die wonen in de buurt er alles aan doen de jongedame te schaken. Tot ieders verbazing wordt Olenka's verloving met de oude makelaar Urbenin bekend gemaakt. Dat Olenka dit niet ziet zitten, bemerkt Kamyshev al snel wanneer zij hem haar liefde toezegt. Ze starten een gepassioneerde affaire, die echter een dramatische wending krijgt tijdens een jachtpartij.

avatar van Villevalo23
Prachtige beelden bij een klassiek Russisch verhaal naar een boek van Tsjechov.

Hoewel het verhaal erg traag is, typerend voor deze generatie van Russische schrijvers, blijft het toch een intrigerende film. Dit komt mede door de prachtige muziek die de film rijk is.

avatar van badfans69
Zelfs op DVD met nl sub verkrijgbaar:

DVD linkje