A Reflection of Fear (1973)

Alternatieve titels: Labyrinth | Autumn Child

Thriller / Horror

geregisseerd door William A. Fraker
met Robert Shaw, Sally Kellerman en Sondra Locke

Een jong meisje woont bij haar moeder en oma. Op een dag keert haar vader, waarvan ze was vervreemd, terug met een vrouw waarvan hij zegt dat ze zijn verloofde is. Al snel bevindt het jaloerse meisje zich in een web van vreemde gebeurtenissen en misdaad, de dood tot gevolg hebbend.

avatar van brucecampbell
Volgens de user comments op imdb is dit wel de moeite waard!

avatar van brucecampbell
Aardige thriller met een wat langzaam tempo maar die op het eind best wel verrassend is. De hoofdrol is uitstekend van Sondra Locke, de ex van Clint Eastwood.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Mistig mysterie.

Er zit een eng incestueus tintje aan deze griezelfilm. Het draagt bij aan het vreemde mysterie, dat evengoed makkelijk oplosbaar lijkt. De uiteindelijke uitkomst zal door menige kijker echter als te vanzelfsprekend worden geacht. Kortom voorspelbaarheid troef, of toch niet? Toch weet deze vergeten film evengoed te vermaken. Mede dankzij degelijke filmmakerij, een sfeervol en mistig decor en goede vertolkingen door de cast, met een sterke Locke voorop.

Goed.

avatar van Moviestar1979
Een redelijke thriller.

Dit was de laatste film voor Mary Ure. Vlak vóór haar dood in 1975, speelde ze nog in een paar TV-series. Het leeftijdsverschil tussen Mary Ure en Sondra Locke was niet zo heel groot. Ure was slechts 11 jaar ouder dan Locke.

De film haalde deels haar inspiratie uit Psycho (1960). Dit maakte het einde voor mij redelijk voorspelbaar. Toch blijft er een onderhoudend donker en mysterieus sfeertje hangen voor de liefhebbers.

2,5 *