Great Kills Road (2009)

Verenigde Staten / Nederland

geregisseerd door Tjebbo Penning
met Marcel Faber, Jillian Crane en Jess Osuna

Maas de Boer draagt zijn gehandicapt zoontje uit het riet, legt hem thuis op bed en laat hem achter met een stapeltje geld en een simpel briefje dat zegt: zorg goed voor hem. Wat volgt is een ogenschijnlijk hopeloze zoektocht in het grote New York naar de moeder van het kind, zijn ex-vrouw die hem jaren daarvoor heeft verlaten. Hij draagt een groot geheim met zich mee en moet het met haar delen, maar vindt maar eens iemand in een miljoenenstad, als je eigenlijk niets meer van haar weet.

avatar van Stephan
De film Great Kills Road van Tjebbo Penning, waar ik 3 jaar aan gemonteerd heb, is genomineerd voor de posterprijs bij het aankomende Filmfestival in Utrecht.

De film is met veel liefde en geen geld gemaakt, dus het zou fantastisch zijn als deze poster zou winnen.

Ik zou zeggen... Great Kills Road

robertus65
Komt deze week uit op dvd, ik zal hem gelijk bestellen.

avatar van T-flos
Bijzondere film, weinig tekst. Leuk als je een keer in New York geweest bent misschien. Verder een weinig boeiende film. Saai is het juiste woord.

avatar van SaNDuTjE
Inderdaad een film die ook erg mooi het kille en afstandelijke van een stad als New York laat zien.

Het verhaal is natuurlijk niet bijzonder maar toch aardig verteld met de voice-over, terugblikken en de mooie langzame shots. Faber speelt een goeie rol als de liefhebbende maar getergde vader. Dit in tegenstelling tot de complete miscast van de 'detective' die erg slecht gespeeld werd.

Samen met zijn korte speelduur is deze film een aparte ervaring die je toch een bepaald gevoel geeft van een trieste leegte, zowel veroorzaakt door het spel/verhaal als de mooie beelden een wereldstad.

robertus65
Moeilijke film lijkt mij als die alleen draait om slechts één hoofdpersoon, hoe vul je dat 75 minuten boeiend op? Niet echt gelukt, het gaat dan ook waarschijnlijk om de sfeer neer te zetten van een man eenzaam, kil en alleen tussen miljoenen andere mensen.

Aparte film en afwijkende filmstijl waar je even aan moet wennen daarna wordt je beloond op een nare trieste en kille stad , New York en de zoektocht van een beschadigde vader.

"je bent wie je bent, maar hebt anderen nodig te bestaan...".....

Roadmovie door New York van een man op zoek naar zijn ex-vrouw en moeder van zijn zoontje. Simpel en saai verhaal en eigenlijk alleen interessant om New York eens van een andere kant te zien.