West Point (1927)

geregisseerd door Edward Sedgwick
met William Haines, Joan Crawford en William Bakewell

Brice Wayne is een jongeman die een befaamde militaire academie in gaat. Hier weet hij zich van zijn medestudenten te vervreemden door overal een beter antwoord op te hebben en geen respect te hebben voor de regels. Alleen Betty Channing ziet iets in hem, maar ook van haar weet hij zich te vervreemden wanneer zijn footballteam een wedstrijd verliest door zijn egoïsme.

avatar van matthijs_013
Een afgezaagde standaardfilm. Haines en Crawford zijn een leuke koppel, maar weten dat niet helemaal over te brengen in deze film. Haines is geloofwaardig als een arrogante lul, maar dat maakt hem ook irritant. En een film is natuurlijk niet goed te doen wanneer de hoofdrolspeler onuitstaanbaar is. Crawford was ook niet echt mooi hier, en dat terwijl ze in deze periode aanvankelijk er nog wel aardig uitzag.
Het was nergens slecht, dat moet ik wel toegeven. Er zijn niet echt minpunten, maar ook geen overheersende pluspunten. Het verhaal is saai en voorspelbaar en het is min of meer 'de zoveelste romkom' waarvan je wel meteen weet hoe het gaat aflopen.