Joe's Palace (2007)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Stephen Poliakoff
met Michael Gambon, Danny Lee Wynter en Kelly Reilly

De multimiljonair Elliot leeft als een kluizenaar alleen in een groot herenhuis in hartje Londen. Zijn enige contact met de buitenwereld is de tiener Joe, die deels boodschapper deels beschermeling is. Joe is de nieuwe opzichter van Elliots tweede herenhuis tegenover het huis waar hij woont. Dit tweede huis heeft een roerige geschiedenis; Elliot vond het altijd een soort van spookhuis, en gaat op zoek naar het verleden van het huis dat zijn vader heeft gekocht. Het leven van zowel Elliot als Joe verandert compleet als het desbetreffende huis betrokken wordt in de avonduren door een politicus en zijn maîtresse, en de ware geschiedenis van het huis aan het licht komt.

avatar van rox91
Een heel aparte film die je aan het denken zet. Het is zeker geen alledaagse film die makkelijk wegkijkt.

avatar van wendyvortex
Stephen Poliakoff, dat is een beetje de BBC-huisleverancier van kwaliteitsdrama, meestal als schrijver, in sommige gevallen regisseert hij zelf ook de boel.
Misschien niet zijn topwerk deze film, maar Michael Gambon is natuurlijk altijd fijn om naar te kijken en het mystery rondom het huis houdt de hele zaak boeiend genoeg.

avatar van Darbie
Michael Gambon in een film van Poliakoff met een voor mij aansprekend thema en die heeft op Moviemeter een gemiddelde van 2,5 ster.

Hahaha.. dat moet vast en zeker een van die onbegrepen Meesterwerken zijn die zo af en toe [ gelukkig maar] nog vrijelijk in de ether rondzweven, dacht ik.

En verdomd.. ik had gelijk.....Very, very Good !!!

Hypocrisie versus Onschuld.........en dat is door de kijkers alhier klaarblijkelijk of niet begrepen, of niet opgemerkt.