Reclaiming the Blade (2008)

Documentaire

geregisseerd door Daniel McNicoll
met Karl Urban, Viggo Mortensen en de stem van John Rhys-Davies

Het Middeleeuwse zwaard. Een mooi en handgemaakt wapen dat slechts voor één doel werd gesmeden: doden. Er is tegenwoordig relatief weinig over dit wapen bekend; de manier waarop het gehanteerd werd is enkel overgeleverd middels manuscripten. Deze documentaire blikt daarom in een wereld van vervlogen tijden waarin het schelle geluid van ijzer op ijzer menig veldslag karakteriseerde.

avatar van JohnWilliams
Dat zwaard doet me denken aan LOTR en dan ook nog de acteurs...Viggo Mortensen van LOTR en Rhys-Davies van LOTR. Hij doet dus de stem...op zich wel logisch want Davies heeft een goeie stem voor dit soort dingen (denk ik).

avatar van LOTR-lover
JohnWilliams schreef:

Ook Karl Urban speelde in LOTR, als Eomer. Dus blijkbaar is de halve cast weer bij elkaar gekomen

avatar van Zuzuu
Ik verwacht veel van deze documentaire.

Karl Urban, Viggo Mortensen en John Rhys-Davies aan het stuur, kan haast niet mis gaan!