Asteroid (1997)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Bradford May
met Michael Biehn, Annabella Sciorra en Zachary Charles

Een asteroide stevent op de aarde af. De Amerikaanse regering probeert het ding uit de lucht te knallen maar dat mislukt. De asteroide zal inslaan in de buurt van Dallas. De film volgt het verhaal van een aantal mensen, direct of indirect betrokken bij het gebeuren.

avatar van narva77
Speelt Sciorra hier een geleerde met een klein zoontje? Dan heb ik em ook gezien.

Wel aardig, maar lang niet zo goed als "Without Warning"!

Ongelooflijk onding, zwakke special effects, oerslechte acteerprestaties, sentimenteel gedoe ...
En waarom vallen die stenen altijd op Amerikaanse bodem ?
* 1 op 5 *

avatar van petey
Omdat zelfs het heelal amerikanen vervelende mensen vindt.

Omdat zelfs het heelal amerikanen vervelende mensen vindt.

dat zou wel eens kunnen

Hahaha die zit!

avatar van Goodfella
Vooral de special effects waren gruwelijk slecht. Van die brokstukken die absoluut niet in verhouding staan met de rest van de omgeving, vuren die groot moeten lijken maar die eruit zien als kleine waakvlammetjes... Best sneu.

kappeuter (moderator)
Het is MAAR een TV film hoor.

10 stemmen !
Ik zie dat ie al staat waar ie thuis hoort !!

avatar van narva77
Precies, het is een TV-film, dus zo slecht is ie ook niet.

Precies, het is een TV-film, dus zo slecht is ie ook niet.

Toch wel hoor.
't Is niet omdat het een TV-film is, dat ie daarvoor slecht mag zijn.
Ik heb al veel goeie en zeer goeie TV-films gezien en heel veel slechte blockbusters.
Maar deze stinkt van uren ver !

avatar van Armin
Slecht! *1/2

avatar van Stephan
Wat een afgang deze film. Alles... maar dan ook alles is fout aan deze film. Acteren is ver onder de maat. Met het realisme is lachwekkend een loopje genomen. SFX zijn abobinabel slecht. Vergeleken hierbij is Armageddon een wereld film... en die gaf ik al een zware onvoldoende.
Kortom: Toepasselijke smiley

avatar van %%%%%%
Slechte film.Heel zwakker acteer werk.Geen leuke special effect s.De film kan niet boeien. 1,5 sterren.Waarom staat die niet in de flop lijst ! ?

3* voor het beelgebruik en de special effects.
voor de rest noggal langdradig en zwak.
geef mij maar sunshine en/of armageddon.

avatar van sinterklaas
AAAAAARRRRGGH! Wat is dit een ongelofelijke slechte klote film. Een slechtere Komeetfilm dat deze kan haast niet.

Ik had deze in de 5 voor 10 bij de frs gekocht, nou ik heb al spijt dat ik niet een andere heb gekozen. Het was een rampenfilm en ik hou van rampenfilms. (maar de film zelf was ook een grote ramp)

Gewoon een ongelofelijk saaie tenenkrommende verhaaltje over Amerikaanse helden. Dat ze op de achterkant van de hoes dit nog kunnen ficceren op de werkelijkheid. "Misschien word deze fictie over dertig jaar wel werkelijkheid" Ze moesten zich schamen. En maar zeggen dat de HELE wereld vergaat in deze film. Nou: een komeetje komt terecht in Kansas City en een Komeetje vernietigt Dallas. Er dreigen nog 1000den komeetjes aan te komen, maar dan is het zoontje (een irritant kutkind) ook in gevaar. Zoontje word gered en de wereld is ook gelijk gered, geen angst meer en een happy end en ze leven nog lang en gelukkig. HALLO, ER KWAMEN TOCH NOG 1000DEN KOMETEN OP DE AARDE AF HOOR!!!!!

Gewoon weer een prul van de bovenste plank. Vermijden als de pest. Deep Impact is nog een meesterwerk vergeleken met deze Shit!!

avatar van briek
Zwakke film, 1 maal gezien en dat is zelfs al te veel.

Lachen met de geknochten van Hollywood; again: 1.00 (0.80)
Zoals het een klassieke tweederangs rampenproductie betaamd wordt er als vanouds weer een hoop onzin verkocht, inclusief de erbarmelijke cinematografie en tenenkrommende actiemomenten. Biehn en consorten spelen niets klaar, met dat vreselijke kutjoch als dieptepunt. Gek genoeg, en heel eerlijk gezegd, valt zijn rol best nog mee, maar het hele verhaal roept het over zichzelf af om je toch dood te ergeren aan zijn aanwezigheid, simpelweg omdat de prent verder barstensvol cliches zit en er nergens ook maar enige vorm van voldoening geput kan worden. Zoals vaker bij dergelijke producties vraag ik me altijd weer af waar de gehele crew toch de voldoening uithaalt. Of was het de onzinnige slotzin die het hem deed, dat dit een waarschuwing is voor wat ons misschien wel te wachten staat?

avatar van grandpa
Absolute waardeloze prutfilm. Dat iemand hier zijn geld in heeft durven steken is een raadsel.
Prullenbak

avatar van Ace Hanlon
sinterklaas schreef:

Dat het een slechte film is ben ik volledig met je eens. Maar als ik zo de rest van je comment eens lees wil ik je toch adviseren eerst het verschil eens op te zoeken tussen kometen, asteroïden, meteoren en meteorieten.
En inderdaad, een inslag van een grote asteroïde zou het einde van de wereld, zoals wij die kennen, kunnen betekenen.

avatar van Lefgozer
Tot en met 5 september 2012 gratis te bekijken via MGM On Demand.

avatar van mjk87
Hoe ziet karton eruit als dat instort? Wat een vreselijke special effects, en daar doe jet het toch voor: deze film kijken en zien hoe steden eraan gaan. Want voor het verhaal hoef je het verder niet te doen. 1,5*.

Niet geweldig. Verhaal was te doen, maar ik kon niet warmlopen voor de acteerprestaties. Daarnaast vond ik het allemaal erg langdradig.

avatar van coldstorm
okay deze film zat idd vol met fouten
maar ik heb hem uitgekeken
en dat vind ik al een prestatie
maar deze film red het nog steeds niet tegen
Deep Impact

anderhalf ster van mij maakt 3 punten puur omdat ik hem heb af kunnen kijken.