Blodsbånd (2007)

Alternatieve titel: Mirush

Noorwegen

geregisseerd door Marius Holst
met Nazif Muarremi, Enrico Lo Verso en Anna Bache-Wiig

Het verhaal gaat over de 15-jarige jongen Mirush die samen met zijn broer en moeder onder moeilijke omstandigheden woont in Kosovo. Hij onderneemt een reis naar Noorwegen om zijn vader op te zoeken die hij zich nauwelijks meer kan herinneren. Hij besluit om incognito een baantje te nemen in het restaurant van zijn vader om zo te zien wat voor een man hij is en zijn aandacht te krijgen.

Een zeer kille afstandelijke deprimerende film , de 15-jarige jongen Mirush speelde goed maar het personage Mirush deed me werkelijk niets. Echt een film die zwaar op je maag valt en die nog even naar pruttelt , de film is op momenten hard en kent geen mededogen kortom een film waar je niet vrolijk van wordt. Maar toch heb ik geboeid zitten kijken daarvoor ook een dikke zeven dus 3.5*