• 8.605.943 stemmen

Alternatieve titel: Mirush

Oorsprong: Noorwegen

Geregisseerd door: Marius Holst

Met onder meer: Nazif Muarremi, Enrico Lo Verso en Anna Bache-Wiig

IMDb beoordeling: 6,9 (662)

Oorspronkelijke taal: Noors

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Blodsbånd

Het verhaal gaat over de 15-jarige jongen Mirush die samen met zijn broer en moeder onder moeilijke omstandigheden woont in Kosovo. Hij onderneemt een reis naar Noorwegen om zijn vader op te zoeken die hij zich nauwelijks meer kan herinneren. Hij besluit om incognito een baantje te nemen in het restaurant van zijn vader om zo te zien wat voor een man hij is en zijn aandacht te krijgen.

image

stinissen (crew films & series)

Een zeer kille afstandelijke deprimerende film , de 15-jarige jongen Mirush speelde goed maar het personage Mirush deed me werkelijk niets. Echt een film die zwaar op je maag valt en die nog even naar pruttelt , de film is op momenten hard en kent geen mededogen kortom een film waar je niet vrolijk van wordt. Maar toch heb ik geboeid zitten kijken daarvoor ook een dikke zeven dus 3.5*

avatar van Diederik58

Diederik58

Film met een triest verhaal.

In een behoorlijk tempo zie je hoe de jongen zijn moeder verlaat, in Noorwegen belandt en vader ontmoet en hoe het uiteindelijk afloopt.

Het criminele wereldje is hard. Op sommige momenten ongeloofwaardig.

Nazif speelt soms erg goed. Vooral op de emotionele momenten.

Er was een twist die ik niet verwacht had. De rest van de film is weinig verrassend.

Voor het thema hadden ze ook een Noorse jongen kunnen kiezen die op zoek is naar zijn vader. Kosovo-Noorwegen voegt weinig toe.