Arizona Stage Coach (1942)

Alternatieve titel: Arizona Stagecoach

Western / Actie

geregisseerd door S. Roy Luby
met Ray Corrigan, John 'Dusty' King en Max Terhune

Het rustige leven van Crash Corrigan, Dusty King en Alibi Terhune op de "Flying R" ranch wordt plotseling verstoord wanneer hun oude vriend Larrie Meadows en zijn nicht Dorrie Willard arriveren. Meadows komt hun hulp vragen omdat hun stadje geterroriseerd wordt door een bende bandieten. Dorrie's broer Ernie werd misleid door Tex Lauglin die de Willard ranch nu gebruikt als geheime uitvalsbasis voor de bende.

geweldige, hoogst amusante western met originele vondsten en een lekkere soundtrack.

In dit filmpje zit genoeg actie om drie westerns mee te vullen. Mede door die snelheid erg leuk om naar te kijken. Iets minder is dan weer de buikspreker Max Terhune en zijn pop "Elmer". Maar humor hoorde blijkbaar in die tijd bij een western, zoals alle andere standaard ingrediënten die bij een western horen.