Legal Eagles (1986)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Ivan Reitman
met Robert Redford, Debra Winger en Daryl Hannah

Officier van Justitie Tom Logan is in de running voor een bevordering, wanneer hij in aanraking komt met advocate Laura Kelly en haar onvoorspelbare cliënt Chelsea Deardon. De diefstal van een waardevol schilderij lijkt de minste van haar misdaden, maar wanneer Logan door de beide vrouwen overtuigd wordt om op onderzoek uit te gaan, ontvouwt zich een geheimzinnige zaak.

Ondanks dat het eigenlijk een vreselijke vrouwenfilm is heb ik mij best vermaakt met deze "Legal Eagles".
Diepgaand is het allemaal niet maar een frisse en leuke
misdaad/komedie zeker wel.

avatar van Filmkriebel
Onboeiend tot het eind. Redford en Winger vormen nog een degelijk duo als collega's die in een relatie zitten die ergens tussen romantiek en collegialiteit ligt . Het roept herinneringen op aan de TV serie Remington Steele en Laura Holt. De humoristische pogingen zijn tragedisch slecht, en de uitwerking van alle andere personages bleven nihil. Zelfs Chelsea Deardon, gespeeld door Hannah, wandelt zo nu en dan de film in en uit met een huilerig gezicht. Waarom de makers zo'n sleutelfiguur niet uitwerkten blijft een vraagteken. Ook Dennehy plakt ver op de achtergrond. In mijn vrijgevigheid kan ik nog 2* kwijt maar in feite is dit echt geen goede film.

avatar van Dievegge
Vreemd dat deze film als komedie aangekondigd werd. Voor mij is dit een juridische thriller, en nog een vrij goede ook.

avatar van lowlander69
Een ongemakkelijke mix tussen komedie en juridische thriller.

Redelijke film waarin een officier van justitie samenwerkt met een advocate om een diefstal op te lossen. Qua toon soms wat onevenwichtig, maar het plot weet genoeg te boeien. Ook de samenwerking tussen Robert Redford en Debra Winger is vermakelijk. Een kleine 3.0 sterren voor deze ietwat vreemde eend in de bijt van Ivan Reitman.