Union Station (1950)

Alternatieve titel: Meisje Ontvoerd

Film noir / Drama

geregisseerd door Rudolph Maté
met William Holden, Nancy Olson en Barry Fitzgerald

Lt. William Calhoun is hoofd van de spoordivisie van de New Yorkse politie. Hij moet in actie komen als Lorna Murchison, de blinde dochter van miljonair Henry L. Murchison, ontvoerd wordt door de wrede Joe Beacom. Dit onder het toeziend oog van Calhouns secretaresse Joyce, die vervolgens bruikbare tips kan geven.

avatar van stephan73
Verschijnt 13 Juli via Olive Films (regio 1)!

avatar van Dogie_Hogan
William Holden en Nancy Olson weer samen na 'Sunset BLVD'.

Wat een wemeling van politiemensen in en rond het station en toch kunnen ze de diensten van het secretaresje Joyce goed gebruiken.
Klassiek Hollywoodstudio filmpje dat kan gelden als een film noir en dat voldoende spanning inhoudt.
William Holden (herinner ik best van "Picnic") is de actieheld maar meeste indruk laat toch good old Barry Fitzgerald als het brein van de recherche.
Nancy Olsen is het meisje dat in het onderzoek meegesleurd wordt.

avatar van Filmkriebel
Klassieke film noir die zich grotendeels afspeelt in de buurt van een station, en draait om de kidnapping van een blind meisje. Ruwe mannen met hoeden en lange mantels, een brute gangster en enkele mooie deernes ... het is een mooi voorbeeld van de films die men in die jaren zo vaak zag, en dat vond ik fijn.