• 8.231.958 stemmen

Alternatieve titel: Meisje Ontvoerd

Geregisseerd door: Rudolph Maté

Met onder meer: William Holden, Nancy Olson en Barry Fitzgerald

Over Union Station

Lt. William Calhoun is hoofd van de spoordivisie van de New Yorkse politie. Hij moet in actie komen als Lorna Murchison, de blinde dochter van miljonair Henry L. Murchison, ontvoerd wordt door de wrede Joe Beacom. Dit onder het toeziend oog van Calhouns secretaresse Joyce, die vervolgens bruikbare tips kan geven.

imageimage

Detective Gottschalk

Detective Fay

avatar van stephan73

stephan73

Verschijnt 13 Juli via Olive Films (regio 1)!

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

William Holden en Nancy Olson weer samen na 'Sunset BLVD'.

avatar van Movsin

Movsin

Wat een wemeling van politiemensen in en rond het station en toch kunnen ze de diensten van het secretaresje Joyce goed gebruiken.

Klassiek Hollywoodstudio filmpje dat kan gelden als een film noir en dat voldoende spanning inhoudt.

William Holden (herinner ik best van "Picnic") is de actieheld maar meeste indruk laat toch good old Barry Fitzgerald als het brein van de recherche.

Nancy Olsen is het meisje dat in het onderzoek meegesleurd wordt.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Klassieke film noir die zich grotendeels afspeelt in de buurt van een station, en draait om de kidnapping van een blind meisje. Ruwe mannen met hoeden en lange mantels, een brute gangster en enkele mooie deernes ... het is een mooi voorbeeld van de films die men in die jaren zo vaak zag, en dat vond ik fijn.