Hotel Berlin (1945)

1 stem

Drama / Oorlog

geregisseerd door Peter Godfrey
met Faye Emerson, Helmut Dantine en Peter Lorre

Tegen het einde van de Tweede Wereldoorlog ontsnapt een lid van de Duitse ondergrondse voor de Gestapo en verschuilt zich in Hotel Berlin. Daar ontmoet hij Lisa Dorn, een modieuze actrice die een verhouding heeft met Generaal von Dahnwitz. Zij wil ook het land verlaten. Het hotel is een verzamelplaats voor Nazi's, vluchtelingen, spionnen en gewone Duitsers die de niet te ontlopen overwinning op Duitsland proberen te overleven zonder daarbij betrokken te raken.