Cinderella 2000 (1977)

Sciencefiction

geregisseerd door Al Adamson
met Catherine Erhardt, Vaughn Armstrong en Renee Harmon

In het jaar 2047 is seks verboden, en gebruikt "Big Brother" robots om een oogje op de mensen te houden. Één jonge vrouw probeert de regering te slim af te zijn, zodat ze bij de man kan zijn van wie ze houdt.

Goedkope rip-of van Barbarella

Oei, wat een zuur commentaar, stinissen. Maar je weet, even goede vrienden.
Ik vond het wel een geinige film. Terwijl ik geen liefhebber ben van flauwe comedy's en zeker niet van Amerikaanse. Maar het verhaal is volkomen over de top, en daarom wel aardig. Vind het eigenlijk camp. En er lopen ook nog een hoop leuke blote meiden in rond. Want daarom kijk je naar een sexcomedy, toch?

Oké, hier en daar wat Barbarella-trekjes, maar het is toch meer een gepeperde versie van het Assepoester-verhaal, compleet met de twee vervelende stiefzussen (hier een blanke en een zwarte), de toverfee (hier een homo), prins charming en de lieve Cindy (Cinderella), die op zoek is naar echte liefde. Die vindt ze natuurlijk aan het einde in de armen van haar prins. Onderwijl een hoop verwikkelingen rond seks. Want de liefde bedrijven mag niet op die planeet, plat neuken onder toezicht wel, als er maar geen liefde en passie aan te pas komt. Big Brother is een halve zool, die iedereen in de gaten houdt, maar uiteindelijk tot inkeer komt. Hoe verzin je het, hè.

De aankleding is een beetje knullig, het scenario nogal rommelig, de regie had strakker gekund en acteren kan niemand. er zitten ook allerlei liedjes en dansjes in. Moet je van houden. De slotsong heeft wel iets weg van The Life Of Brian. Maar het bloot is leuk en de (soft) seks is ook wel vertederend. 'Neuken, hoe doe je dat ook al weer?' Een paartje heeft daarvoor wat schetsjes gemaakt. Maar als ze net bezig zijn komt de moraalpolitie ze storen. Het lijkt onze planeet wel. Maar die meid die het probeert met haar 'cowboy' aan het begin van de film heeft wel vreselijk mooie tieten.

Fransman schreef:
Oei, wat een zuur commentaar, stinissen. Maar je weet, even goede vrienden.

De aankleding is een beetje knullig, het scenario nogal rommelig, de regie had strakker gekund en acteren kan niemand. Maar het bloot is leuk en de (soft) seks is ook wel vertederend.

De laatste punten daar heb je gelijk in maar juist dat over the top stoorde me vreselijk ieder zijn ding.

Jeetje stinissen, wat snel. M'n verhaal was nog niet eens af. Furnication is verboten, eh forbidden. Wel grappig toch? Maar je hebt gelijk, ik val ook niet altijd voor 'over de top'. Meestal niet trouwens. Maar ach, een keertje, met mooie meiden....

Fransman schreef:

Mooie meiden kunnen inderdaad veel verdoezelen

avatar van Basto
Het eerste kwartier is even doorbijten met e R2D2 kloon die nog irritanter is dan Jar-Jar Binks. Maar als eenmaal de konijnen tot leven worden gewekt, belanden we in een knotsgek surrealistisch b-film sf gekkenhuis. Daft Punk eat your heart out. Laatste kwartiertje soft sex scenes voegt weinig toe., Maar ook met deze weet Al Adamson me toch enorm te vermaken. En wat een heerlijke end tune!

We all need love!

Dikke 3,5