Saam Chong Siu Lam (1983)

Alternatieve titels: Shaolin Intruders | San Chuang Shaolin

1 stem

Hongkong
Actie / Drama

geregisseerd door Chia Tang
met Tung-Shing Yee, Jason Pai Piao en Yuk Lau

Wanneer twee lokale clanleiders worden beroofd en vermoord, wordt Lei Xun, de dochter van een heks, hiervan verdacht. Om haar onschuld te bewijzen, gaat ze samen met haar vrienden Ye Qinghua, een lokale opstandeling, en Qiao Yiduo, een onverbeterlijke gokverslaafde, op onderzoek uit. Hierbij ontdekken ze dat de moorden zijn gepleegd middels de dodelijke Shaolin Palm techniek. Een nabijgelegen Shaolin tempel is befaamd om deze techniek en het vermoeden rijst dan ook dat de moordenaars monniken zijn. Echter niets is wat het lijkt als de zaken een dramatische wending nemen.

Vandernagel
Een ietwat gedateerde shaolinfilm maar toch amusant. Het acteren is redelijk goed en het verhaal is ook wel redelijk. De vechtscenes zijn echter goed en door de humor die erin zit alsmede de sfeer is het leuk om naar te kijken. Minpunt is toch wel dat er een aantal wendingen zijn die je eigenlijk te gemakkelijk aan ziet komen.

3,5 sterren