• 8.348.753 stemmen

Una Ondata di Piacere (1975)

Drama / Thriller | 88 minuten

Genre: Drama / Thriller

Alternatieve titels: Waves of Lust / A Wave of Pleasure

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Ruggero Deodato

Met onder meer: Al Cliver, Silvia Dionisio en John Steiner

IMDb beoordeling: 5,6 (460)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Plot Una Ondata di Piacere

"Lured...into a voyage of Desire...and danger!"

Twee onbezorgde jonge mensen, Irem en Barbara, worden voor een weekendcruise op een jacht uitgenodigd. De eigenaar van de boot is Giorgio, een gewetenloze en cynische industrieel. Hij is gehuwd met Silvia, een gestoorde vrouw, die zich zowel lichamelijk als geestelijk laat misbruiken door haar kwaadaardige man. Silvia begint een driehoeksverhouding met de twee gasten. Rem en Barbara proberen haar op te zetten tegen Giorgio. De vrouwenhaat en achterdocht van deze laatste drijven hem naar de rand van waanzin en moord.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van yeyo

yeyo

Deze Italiaanse rip-off van Mes in het Water mist voornamelijk structuur, waardoor er nauwelijks een spanningsboog aanwezig is. Gelukkig blijft de prent boeiend door de sociopathische rol van John Steiner, die op een overtuigende wijze zijn metgezellen intimideert en seksueel vernedert. Deodato toonde ook in zijn latere prent [/i]La Casa Sperduta nel Parco[/i] dat hij een verknipte geest op een psychologisch redelijk interessante manier kan aankaarten.

Ondanks het lage budget is de fotografie erg mooi, zeker de onderwaterscènes zijn de moeite waard.

Silvia Dionisio, een prachtige verschijning, is de vrouw van Deodato, wat tijdens het filmen blijkbaar voor heel wat genante momenten zorgde.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

avatar van Fransman

Fransman

Lekkere wegkijkfilm, die me geboeid een uurtje of wat aan boord hield. Prima vakwerk van John Steiner als de verknipte Giorgio. Het psychologische spel tussen de twee echtparen vond ik zeker geloofwaardig. Mooie meiden trouwens, die Elisabeth Turner en vooral Silvia Dionisio, de vrouw van de regisseur naar ik begreep, en waar we ruimschoots van mogen genieten. De onderwaterfotografie is schitterend. Kortom, genoeg om van te genieten. Alleen het slot vond ik niet zo sterk. Verbazend dat deze film uit 1975 geen spoortje veroudering heeft opgelopen.