Sûpah no Onna (1996)

Alternatieve titel: Supermarket Woman

Japan

geregisseerd door Jûzô Itami
met Nobuko Miyamoto, Moeko Ezawa en Mansaku Fuwa

Het gaat niet goed met Goro's supermarkt, de concurrent "Bargains Galore" bedreigt zijn zaak. Een ontmoeting met Hanako, die hij nog van school kent, leidt tot een grote verkoop en veranderingen in zijn leven.

klute89
Ik ben toch wel benieuwd naar deze film, eens kijken of ik hem ergens kan vinden.

klute89
Een erg leuke, maar toch wel lange film. Zoals gewoonlijk Juzo Itami's vrouw in de hoofdrol, aanstekelijke muziek en prachtige beelden van de vele geneugtes van het leven in een supermarkt. Dit in combinatie met mooie ( subtiele) humor.

Ook met deze film weet Itami je weer aan het einde een glichmlach te bezorgen.

Ik geef de film vier sterren, ook vanwege de lengte van de film, hij had zeker wat korter gemogen. Maar voor de rest was het weer genieten.

4* ( wie weet nog eens een verhoging)