Bhuvan Shome (1969)

Alternatieve titel: Mr. Shome

India

geregisseerd door Mrinal Sen
met de stem van Amitabh Bachchan, Utpal Dutt en Suhasini Mulay

Bhuvan Shome is een eenzame man, een trotse oude en strikt gedisciplineerde man. Door zijn pijnlijke verleden wil Bhuvan Shome rust. Daarom zoekt hij heil in een vakantie. Tijdens zijn vakantie beleeft hij een avontuur, dat de meest gelukkige ervaring van zijn leven wordt. Zijn nieuwe wereld bestaat uit eenvoudige dorpelingen, een boerenleven met zijn vee en een plek waar hij tot rust komt.

avatar van Social-Mask
Heel lang geleden gezien..herinner me er jammer genoeg niet veel meer van. Kijken of ik deze nog ergens vandaan kan halen, maar dat wordt moeilijk.. Rond deze tijd werden er trouwens erg goede en goed doordachte films gemaakt.