• 8.295.880 stemmen

Alternatieve titel: Mr. Shome

Oorsprong: India

Geregisseerd door: Mrinal Sen

Met onder meer: Utpal Dutt en Suhasini Mulay

IMDb beoordeling: 7,4 (452)

Oorspronkelijke taal: Hindi

• MUBI Bekijk via MUBI

Plot Bhuvan Shome

Bhuvan Shome is een eenzame man, een trotse oude en strikt gedisciplineerde man. Door zijn pijnlijke verleden wil Bhuvan Shome rust. Daarom zoekt hij heil in een vakantie. Tijdens zijn vakantie beleeft hij een avontuur, dat de meest gelukkige ervaring van zijn leven wordt. Zijn nieuwe wereld bestaat uit eenvoudige dorpelingen, een boerenleven met zijn vee en een plek waar hij tot rust komt.

image

avatar van Social-Mask

Social-Mask

Heel lang geleden gezien..herinner me er jammer genoeg niet veel meer van. Kijken of ik deze nog ergens vandaan kan halen, maar dat wordt moeilijk.. Rond deze tijd werden er trouwens erg goede en goed doordachte films gemaakt.