Le Révélateur (1968)

Frankrijk
Drama / Experimenteel

geregisseerd door Philippe Garrel
met Stanislas Robiolles, Laurent Terzieff en Bernadette Lafont

Een man en een vrouw, en hun vierjarige kind, sluipen door het leven. Ze delen sigaretten, lopen door bossen en lijken alleen te zijn op de wereld.

avatar van stephan73
Experimentele film waarvan de geruchten gaan dat de gehele crew onder invloed van LSD was tijdens het filmen!

lol.

Klikt niet als een aanbeveling, vind ik.

avatar van stephan73
Voor veel anderen (die meer werk van Garrel hebben gezien) is dat het wel.. Ook voor mij!

Ik heb niks tegen LSD, maar als een hele crew aan het trippen is, zie ik er weinig goeds van komen. (Ik geloof er dan ook niet veel van)

Klinkt inderdaad wel een beetje sterk.

avatar van stephan73
Hier twee korte scenes (zonder geluid, net als de film)..

Jottem.

Ja inderdaad.. Jottem!

avatar van Querelle
Is de hele film zonder geluid??

1 van de slechtste films ooit gezien...

avatar van timmienoelie
Toch wel een vaag surrealistisch filmpje dat zeer mooi begint (denk maar aan die tunnelscene en de toneelscene waarin het kindje zijn ouders ziet ruziemaken op het podium), maar naar het einde toe toch wel saaier en saaier wordt. Als hij iets korter was geweest was hij mij misschien beter bevallen.

O ja, ik heb de film bekeken met als soundtrack Kid A van Radiohead. Een aanrader, het maakt de film al een pak minder saai.

avatar van TheBunk
timmienoelie schreef:

Ik heb dus exact hetzelfde gedaan, met precies hetzelfde album. Kan geen toeval meer zijn..

En het werkt inderdaad. Film opent prima, maar is minder interessant richting einde. Als concept prima, uitvoering niet altijd. Uurtje was dan ook meer dan zat. Ook medelijden met dat arme kind tussen al die trippende hippies..

avatar van McSavah
Kid A opzetten is wel heel inspiratieloos, E luxo so is the way to go.

avatar van timmienoelie
I was 16...