Om Shanti Om (2007)

India
Actie / Drama

geregisseerd door Farah Khan
met Shahrukh Khan, Deepika Padukone en Arjun Rampal

Om Kapoor ontmoet de liefde van zijn leven, namelijk Deepika Padukone. Maar kort nadat hij haar ontmoet heeft overlijdt hij. Hij wordt gereïncarneerd en probeert het mysterie rond zijn dood op te lossen, onderwijl zoekende naar ware liefde.

avatar van Rocco1984
Bennie Lava?

shahad
Bennie Lava??? Wat is dat?

-----------------------------------------------------

shahad
deTuinman schreef:
gekeken om die 5 van shahad,

sorry hoor, maar ik maak er ff een rëeel cijfer van

hmm... ik snap wat je bedoelt. Ik ging ook met een vriend van mij die helemaal geen kennis heeft over indiase films en hij vond het ook niet echt leuk. Je moet echt ervaring met bollywood hebben om dit soort films te begrijpen.....

OM Shanti Om (OSO) is niets meer dan een affiche van Sharukh Khan (SRK). SRK showt in 2,5 uur, naast zijn nieuw verkregen six-pack, al zijn kleren uit zijn graderobe- en klerenkast. Ook zijn superman pakken komen aan bod op menig filmset zonder enige andere nut. Leuk SRK in een disco outfit a la Travolta, leuk Mohobat(Liefde)-Man a la Superman op een film set. Als je een fan van hem bent vind je het geweldig. Als je een fan bent van goede films, ben je hoogstwaarschijnlijk een andere mening toebedeeld. En helaas, het laatste geldt voor mij.

Prachtig vond ik de beeldmixage van nieuwe filmopnames met de beelden van oude indiase films. Alsof de nieuwe sterren echt intiem hebben gedanst met de oude sterren. Technisch (camerawerk en special effects) doet de film niet onder voor hollywood films. In India zullen ze hiervan onder de indruk zijn, maar in het westen zullen we hier niet van opkijken. De film blinkt uit in meer is beter, hetgeen voor mij een ware overkill betekent. Naast de vele outfits van srk, zie je de complete Bollywood industrie voorbijkomen op de Indiase oscar uitreiking en dansen in een 20 minuten durend liedje. En laat dit liedje ook nog melig klinken, hetgeen voor mij de druppel was om op te stappen. Ik weet niet hoe het is geeindigd!

Ik geeft het 1 ster vanwege de techniek.

Spoof op de populaire Indiase filmindustrie. Ik heb interviews gelezen waar cast en crew dit totaal geen spoof noemen maar helaas kun je deze film niet echt anders noemen. Flinterdun verhaal met veel zang en dans en een flink staaltje overacten.
Alleen genietbaar voor mensen die gek zijn op Bollywood films en
ik denk ook alleen geschikt voor dat publiek.

avatar van umbro01
shahad schreef:
Bennie Lava??? Wat is dat?

-----------------------------------------------------

Geweldige film Echt van genoten

5/5!!!

Idd Geweldige Film.

great movie!!
Vooral het laatste stuk van de film is het mooist.

avatar van snoepieykim
Erg goede film! Ik heb (zoals gewoonlijk) weer genoten van het acteerwerk. Vooral van Shahrukh Khan en Arjun Rampal.
Je bent zo'n rol niet gewend van Arjun, maar hij vertolkte 'm wel erg goed moet ik zeggen...
Voor de rest was Deepika Padukone ook erg goed. En wat is ze mooi hè...

De moraal was goed, erg apart ook. De liedjes waren ook erg mooi en wat ik nog het leukste van alles vond, was dat er zoveel 'special appearance' waren! Amitabh, Rani, Kajol, Abhishek, Preity, Salman, Zayed, Hritik, Saif etc.etc.etc.

5*!

(Owhja, ik vind de film zelf een 4,5* waard, maar ik geef een 5, omdat ik dat laatste liedje van 'Daastan-E-Om Shanti Om' helemaal geweldig vond! 0,5* alleen al voor dat liedje.)

avatar van tn2543
Ik vond het beginstuk wel aardig. Maar ikzelf geloof niet echt in reincarnatie...en vond het tweede gedeelte daarom niet zo spannend meer. Ik geef een 3. Wel vond ik de decors weer erg mooi... en ook de vele bekende acteurs die meededen in de film maakte veel goed.

Ik gaf een 3.0. Gewoon een goede film.

avatar van aryan
tn2543 schreef:

Ik gaf een 3.0. Gewoon een goede film.

waarom geloof je niet in reincarnatie?

waarom geloof jij er wel in?

avatar van tn2543
aryan schreef:

waarom geloof je niet in reincarnatie?

Ik geloof niet in die onzin...

avatar van aryan
tn2543 schreef:

Ik geloof niet in die onzin...

goed zo, laten ze het eerst maar wetenschappelijk bewijzen

avatar van Social-Mask
Ik vond er niet veel aan.. SRK acteert zelf wel goed hoor, maar verhaal vind ik totaal niet interessant. Vooral weer zo'n bolly einde.. Wel knappe techniek, maar tja..dat had Hollywood al gedaan in Forrest Gump.

avatar van roc12345
Mijn slechtste srk film ervaring hoe kan je nou reïncarnatie zijn

en de verhaal is bagger alleen de acteerprestatie vallen nog meer
voor de rest is dit iets voor fantasiewereld mensen

avatar van MovieQueen
Verhaal vind ik maar niks.Acteerprestatie van SRK toppie!
Liederen erin waren ook wel goed.

Hij krijgt van mij een 2.5*

Ik heb hem al 2x gezien en hij blijft geweldig!
Maar dat kun je overduidelijk opmaken uit de box office van India.

King Khan en die nieuwe chick waren beiden super!

aryan schreef:

goed zo, laten ze het eerst maar wetenschappelijk bewijzen