Giorgino (1994)

Frankrijk / Verenigde Staten
Drama / Avontuur

geregisseerd door Laurent Boutonnat
met Jeff Dahlgren, Mylène Farmer en Jean-Pierre Aumont

Oktober 1918. De jonge dokter Giorgio Volli keert terug naar huis en gaat op zoek naar een groep kinderen waarvoor hij gezorgd heeft vóór de oorlog begon. Maar al spoedig wordt zijn speurtocht een steekspel met de dood. Hij belandt in een oud afgelegen weeshuis, omringd door verontrustende moerassen en een horde van wolven. Daar maakt hij kennis met de mysterieuze Catherine.

avatar van Mac Hammer Fan
Laurent Boutonnat verwierf een vermaardheid met zijn zowel visueel als auditief betoverende video-clips van Mylène Farmer. Hij is zowel een talentvolle componist als regisseur. Zijn beide gaven vind je ook terug in deze langspeelfilm met een plot die reminiscenties oproept aan de verhalen van Edgar Allan Poe, een obsessieve vertelling met een zekere droefheid en beklemming, picturaal fraai in beeld gezet.

avatar van madanny
Voor de liefhebber op 5 december komt deze film op dvd http://www.giorginolefilm.com/