Holly (2006)

geregisseerd door Guy Moshe
met Ron Livingston, Chris Penn en Udo Kier

Holly is een jong Vietnamees meisje dat door haar arme familie is verkocht. Patrick, een Amerikaanse kunstsmokkelaar, strandt met motorproblemen in de beruchte rosse buurt K11 in Phnom Phen. Hier leert hij Holly kennen. Ze is twaalf jaar en nu al prostituee. Als Holly verdwijnt, probeert Patrick haar te redden uit de handen van mensenhandelaars.

Gedraaid op 16 September 2007 (Film by the Sea Film Festival)

avatar van Embie
Goede film, misschien soms iets onwerkelijk. Maar het laat wel goed zien wat er met de meisjes gebeurd. Ik vond alleen het einde vreselijk...

Goede film, ja. Er wordt goed in geacteerd en het verhaal is boeiend. Ja, dat eind vond ik ook niet zo.

avatar van Leo1954
Er zitten aardige stukken in die het als film ook goed doen, maar over het geheel vind ik het niet zo bijzonder. Het hopeloze komt wel goed over en daar past ook het eind wel in. Patrick lijkt eigenlijk net zo te worstelen met zijn bestaan, wat hij nu eigenlijk doet blijft vaag. Zo wordt het een beetje de lamme helpt de blinde. Het is goed dit soort misstanden aan de kaak te stellen, dat geeft de film zonder meer een meerwaarde.

In weerwil van het feit dat het verhaal an sich erg schrijnend is, wil de film na een veelbelovend begin niet echt op gang komen. Jammer. Er zijn wel betere films over kinderhandel en gedwongen kinderprostitutie.