• 8.295.459 stemmen

Mannequins für Rio (1954)

Misdaad / Drama | 95 minuten

Genre: Misdaad / Drama

Alternatieve titels: They Were So Young / Party Girls for Sale / Violated

Oorsprong: West-Duitsland / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Kurt Neumann

Met onder meer: Johanna Matz, Scott Brady en Raymond Burr

IMDb beoordeling: 5,5 (174)

Plot Mannequins für Rio

"Too innocent! Too willing! and far, far Too Eager!... and so Beautiful!"

De onschuldige Eve Ullmann, een model, wordt ingehuurd voor een foto-shoot in Zuid Amerika. Wanneer ze arriveert is ze blut, verloren en wordt ze gedwongen om te werken voor een criminele bende. Eve weet te ontsnappen en wordt gered door Richard Lanning, die werkt voor de tycoon Jaime Coltos. Probleem is dat Coltos ook de leider is van de bende waarvoor Eve op de vlucht is.

image

Elise Lefevre, Mannequin

Monsieur Albert

avatar van stephan73

stephan73

Film die in de Forgotten Noir box 1 zit.. Ik heb genoeg noirs gezien om te weten dat dit alles behalve een noir is (volgens mij zitten er in die box trouwens sowieso geen noirs), maar het was vermakelijk!

Erg trashy (gedwongen prostitutie) en voor de helft nagedubt, maar met leuk acteerwerk van Raymond Burr en Scott Brady!