Belonging (2004)

Zuid-Afrika
Documentaire

geregisseerd door Minky Schlesinger en Kethiwe Ngcobo
met Kethiwe Ngcobo

In het buitenland geboren als kind van politieke emigranten, keren Kethiwe Ngcobo en haar familie in 1994 terug naar hun geliefde vaderland Zuid-Afrika. Tien jaar later vindt Kethiwe, een jonge, hippe vrouw met een Brits accent, maar moeilijk haar draai in het nieuwe Zuid-Afrika. In de hoop de losse eindjes van haar identiteit aan elkaar te knopen, zoekt ze steun in de Zulutradities. Tegelijkertijd weigert haar zus deel te nemen aan de ceremonies en de schijnbaar betekenisloze rituelen. Khetiwe is niet de enige die op zoek is naar haar identiteit, ook haar thuisland is volop op zoek naar zijn eigen culturele identiteit.