Lune Froide (1991)

Alternatieve titel: Cold Moon

Frankrijk

geregisseerd door Patrick Bouchitey
met Jean-François Stévenin, Patrick Bouchitey en Jean-Pierre Bisson

Simon en Dédé zijn beste vrienden, en twee doelloze dronkaards, die het grootste deel van hun tijd doorbrengen in een roes of in bed. Simon leeft van de werkloosheidsuitkeringen en woont in een aanhangwagen die hij parkeerde dichtbij de flat van zijn zuster. Dédé werkt bij de nachtploeg van een bedrijf dat vis inpakt. Geen van beiden zijn ze gevoelig, jong en knap. Maar hun koele bloed (sang froid) verwijst naar een soort onverstoorbaarheid inzake hun levensopvatting: regelmatig hebben ze seks met een vrouw zonder dat ze echt van haar houden.

avatar van Mac Hammer Fan
Twee nominaties: Gouden Palm 1991 en César voor beste Eerste Werk 1992.