Boulevard (1960)

Frankrijk

geregisseerd door Julien Duvivier
met Jean-Pierre Léaud, Monique Brienne en Magali Noël

Georges 'Jojo' Castagnier gaat op kamers wonen, nadat hij er achter kwam dat zijn stiefmoeder hem haat. In de flat waar hij op kamers woont komt hij in aanraking met de bevallige Jenny Dorr en beleeft daarmee zijn eerste onbeantwoorde liefde.

mooi plaatje

avatar van stephan73
Leuk om de eerste hoofdrol te zien die Jean-Pierre Léaud had na het succes van The 400 Blows. Wederom een goedgespeelde hoofdrol en mooie beelden van Parijs!

avatar van Querelle
Heb je hem zonder ondertiteling gekeken?

avatar van stephan73
Helaas wel ja! De laatste tijd was alles op TV5 ondertiteld, maar deze weer niet..

avatar van Querelle
ja, jammer he. ik wou hem ook kijken, maar dan versta ik maar de helft van wat er gezegd word.