Cabeza de Perro (2006)

Alternatieve titel: Doghead

Spanje

geregisseerd door Santi Amodeo
met Manuel Alexandre, Juan José Ballesta en Júlia Cerdán

De 19-jarige Samuel lijdt aan een aandoening die lijkt op epilepsie, wat betekent dat hij soms totaal afwezig is en het vermogen verliest om op dingen rondom hem te reageren. Op een familiebegrafenis nodigt zijn neef hem uit om eens een paar dagen bij hem door te brengen. Na een avondje uit in een disco-tent heeft Samuel dringend behoefte aan slaap. Hij brengt de nacht door in de laadruimte van een vrachtwagen en ontwaakt de volgende morgen honderden kilometers verder. Verbijsterd gaat hij op zoek naar de eigenaar van de vrachtwagen.

avatar van Mac Hammer Fan
De film kaapte in 2007 op het Shanghai International Film Festival één Golden Globet Award weg voor de beste acteur (Juan José Ballesta). Daarnaast kreeg ook Adriana Ugarte een nominatie voor een Goya Award omwille van haar knappe vertolking.