Hængbok (2007)

Zuid-Korea
Drama / Romantiek

geregisseerd door Jin-ho Hur
met Jeong-min Hwang, Su-jeong Im en Hyo-jin Gong

Jong-su geniet van het leven, totdat hij erachter komt dat door alcoholverslaving zijn lever ernstig is aangetast. Hij verliest dan elk zin om verder te leven. Hij verlaat Seoel en meldt zich bij een sanatorium in de bergen. Hij komt daar een meisje tegen, Eun-hee. Zij heeft een levensbedreigende longaandoening. Samen besluiten ze na een tijdje in een oud huis dichtbij het sanatorium te gaan wonen. Op een dag komt zijn vroegere vriendin op bezoek en vraagt hem of hij niet wil terugkeren naar zijn oude leven.

avatar van Bacon
De plotomschrijving zoals die nu hier staat klopt niet helemaal.

Jung Soo heeft inderdaad cirrose, maar Eun-hee niet. Eun-hee heeft namelijk een longaandoening. Ook vind ik in de plotomschrijving wel een redelijke spoiler zitten...Dat hij terug gaat naar z'n oude leven is namelijk pas in de laatste 25 minuten van de film...

Op de film zelf heb ik weinig aan te merken. Happiness is een degelijk drama, maar blinkt nergens echt in uit. Toch is het wel de moeite om eens gezien te hebben.

avatar van J.T.O
Ik heb de film nog niet gezien, dus ik kan het moeilijk beoordelen of er echt spoilers inzitten of niet. Misschien kan jij, als je zo vriendelijk wilt zijn, even de plot omschrijving corrigeren voor diegenen die de film nog willen gaan zien?

avatar van Villevalo23
Een mooi drama over liefde en verdriet in het leven. Realistische en sobere film over kansen en gemiste kansen. Prachtige beelden en goed acteerwerk maken deze film zeker een degelijke.

Een minpuntje is dat het verhaal en sommige scenes soms iets langdradig werden.

Een rasechte tranentrekker over twee totaal tegengestelde jonge mensen, die gemeen hebben dat ze beiden ernstig ziek zijn. Van lieverlee vinden ze geborgenheid, zorgzaamheid en uiteindelijk liefde bij elkaar, totdat de niet begrijpende buitenwereld een wig drijft in hun relatie.

Een film met uitstekend acteerwerk van de twee protagonisten en in het tweede deel een paar hartverscheurende scènes. Bovendien fraaie beelden van de omgeving van het sanatorium.