King Cobra (2016)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Justin Kelly
met Christian Slater, Garrett Clayton en Keegan Allen

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal van begin 2000 over een regisseur van homo-pornofilms, die deze distribueert via het Cobra Films label. Films met minderjarige jongens en het verleggen van grenzen zorgen ervoor dat het label razend beroemd en berucht wordt. Sean Paul Lockhart a.k.a. Brent Corrigan krijgt echter ruzie met de producent die hem beroemd maakte. Wanneer Sean besluit dat hij beter af is zonder manager, proberen een aantal berooide, rivaliserende producenten er op allerlei manieren een slaatje uit te slaan.

avatar van AmazingPP
Wat "Boogie Nights" is voor de hetero-porno is deze film voor de gay-porno. Het gaat over de opkomst van Brent Corrigan die kennelijk minderjarig was toen hij zijn eerste film maakte. Daarnaast vertelt het wat magere script over de moord op zijn producent, gespeeld door Christian Slater. Ook James Franco speelt hierin en ik heb de man wel eens beter zien acteren. Ik vind dat hij het hier nogal over-acteert op sommige momenten. Neemt niet weg dat dit best een aardige film was om naar te kijken. Het schetst duidelijk een beeld van hoe "NEP" deze wereld is. 3 *

Goede film, zeker te vergelijken met Boogie nights. Vond sommige scenes aardig intens. Vooral de chemie tussen james franco en zijn vriend.

Goeie film over een jonge jongen die auditie doet bij een producent van gay-porn. Afgezien van het hele gay-porn wereldje (wat overigens prima wordt neergezet) is dit waargebeurde verhaal niet direct origineel, maar toch wel boeiend. Goed opgebouwd en ook wel goed acteerwerk van een enigszins bijzondere cast (Christian Slater, Molly Ringwald en Alicia Silverstone). Een kleine 3.5 sterren.

lezertje
Geen idee wat de noodzaak was om deze oninteressante film te maken. Een scenario zonder inhoud en nutteloze bijrollejes van Molly Ringwald en Alicia Silverstone. Zowel de regie van Justin Kelly als mede het acteren van Slater, Franco en consorten is zo oppervlakkig als een stille zee. Totale leegheid.

avatar van bjerik76
opvallend is dat er toch wel bekende namen aan deze film hebben meegewerkt.
Men zal toch wel geweten hebben dat niet een al te groot publiek hierin geintresseerd zou zijn.
Doordat er weer veel sexscenes in voorkomen zal dit denk ik nog minder zijn geworden.
Ieder zijn ding en mening, maar deze film en dit onderwerp met de vele overbodige scenes waren ook niet mijn ding.
maarja, alles voor het geld.
het eind van deze film was snel afgeraffeld, hoe liep het met de daders af?
in plaats daarvan maar een extra sex scene tussen de jongens.
geen hoogtepunten maar dieptepunten .

avatar van fappie
Prima film. Goede sfeer. Ik vond alleen Franco niet zo haha. Ik vind hem niet echt geloofwaardig als homo en iedereen maar speculeren over hem. Ik vond hem in I am Michael overigens wel een stuk beter en geloofwaardiger. Garrett Clayton is zeer goed .

avatar van cantforgetyou
Aardige film. Ik zal niets verklappen, maar domme jongens om zo te handelen. Begrijpelijk dat de politie gauw het verband heeft gevonden. Ik was verbaasd over de rol van Christian Slater. Die deed het best goed. James Franco viel erg tegen. De film is in zijn totaliteit geen hoogvlieger.