King Cobra (2016)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Justin Kelly
met Christian Slater, Garrett Clayton en Keegan Allen

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal van begin 2000 over een regisseur van homo-pornofilms, die deze distribueert via het Cobra Films label. Films met minderjarige jongens en het verleggen van grenzen zorgen ervoor dat het label razend beroemd en berucht wordt. Sean Paul Lockhart a.k.a. Brent Corrigan krijgt echter ruzie met de producent die hem beroemd maakte. Wanneer Sean besluit dat hij beter af is zonder manager, proberen een aantal berooide, rivaliserende producenten er op allerlei manieren een slaatje uit te slaan.

Goede film, zeker te vergelijken met Boogie nights. Vond sommige scenes aardig intens. Vooral de chemie tussen james franco en zijn vriend.

Goeie film over een jonge jongen die auditie doet bij een producent van gay-porn. Afgezien van het hele gay-porn wereldje (wat overigens prima wordt neergezet) is dit waargebeurde verhaal niet direct origineel, maar toch wel boeiend. Goed opgebouwd en ook wel goed acteerwerk van een enigszins bijzondere cast (Christian Slater, Molly Ringwald en Alicia Silverstone). Een kleine 3.5 sterren.

avatar van cantforgetyou
Aardige film. Ik zal niets verklappen, maar domme jongens om zo te handelen. Begrijpelijk dat de politie gauw het verband heeft gevonden. Ik was verbaasd over de rol van Christian Slater. Die deed het best goed. James Franco viel erg tegen. De film is in zijn totaliteit geen hoogvlieger.

avatar van AnyaH
Film gebaseerd op het waargebeurde verhaal rond het leven van pornoster Brent Corrigan. De film volgt redelijk nauwgezet de werkelijke gebeurtenissen. Opzwepende muziek als intro. Begin van de film lijkt op casting binnen porno-industrie. Het is vrij gebruikelijk dat de casting director een 'testrit' maakt, dat privé een relatie daar ook onderdeel van uitmaakt, was mij onbekend. Ondanks het onderwerp van de film, zijn er geen expliciete beelden, het blijft suggestief. Woordspelingen zoals spaarvarkentje en garnaaltjes. Halverwege de film veranderd de toonzetting, ondanks mijn voorgevoel toch een acute plotwending...... De darkside wordt zichtbaar: misbruik, afpersing, bedreiging, schulden, wurgcontracten, enz. De wondere wereld van de porno-industrie is er één van moordende concurrentie!