Juju Factory (2006)

1 stem

Democratische Republiek Congo

geregisseerd door Balufu Bakupa-Kanyinda
met Dieudonné Kabongo, Carole Karemera en Katik Donatien Bakomba

De schrijver Kongo Congo krijgt de opdracht om een boek te schrijven over de Kongolese gemeenschap in de Brusselse wijk Matonge, waar hij woont. Zijn eindredacteur wil een toeristisch gidsje, zonder verwijzing naar het verleden of de huidige politieke verhoudingen met Afrika. Gaat Kongo zijn eigen verhaal schrijven, of dat van zijn eindredacteur?

avatar van John Milton
Mijn tweede film uit de Democratische Republiek Congo, maar Benda Bilili! (2010) vond ik wel een flink stuk beter. Het vraagstuk in interessant vanuit historisch en politiek perspectief, maar de uitwerking is niet heel spetterend.