• 8.606.004 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: Democratische Republiek Congo

Geregisseerd door: Balufu Bakupa-Kanyinda

Met onder meer: Dieudonné Kabongo en Carole Karemera

IMDb beoordeling: 6,7 (29)

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Juju Factory

De schrijver Kongo Congo krijgt de opdracht om een boek te schrijven over de Kongolese gemeenschap in de Brusselse wijk Matonge, waar hij woont. Zijn eindredacteur wil een toeristisch gidsje, zonder verwijzing naar het verleden of de huidige politieke verhoudingen met Afrika. Gaat Kongo zijn eigen verhaal schrijven, of dat van zijn eindredacteur?

avatar van John Milton

John Milton

Mijn tweede film uit de Democratische Republiek Congo, maar Benda Bilili! (2010) vond ik wel een flink stuk beter. Het vraagstuk in interessant vanuit historisch en politiek perspectief, maar de uitwerking is niet heel spetterend.