FinalCut.com (2001)

Duitsland
Drama / Horror

geregisseerd door Raoul W. Heimrich en Yvonne Wunschel
met Markus Eberhard, Engelbert Weiss en Ralph Polinski

Markus en Yvonne maken een website waarvan mensen gebruik kunnen maken om hun zelfmoord te filmen. Met de camera in de hand gaan ze bij verschillende mensen thuis en luisteren naar hun verhaal en waarom ze zelfmoord willen plegen. Aan de ene kant krijgen ze sympathie voor hen, maar ook de drang om meer te filmen om zo meer geld te verdienen.

avatar van brucecampbell
Zeer depressieve film die duidelijk laat zien hoe mensen zich voelen juist voordat ze zelfmoord plegen.
Ondanks de korte tijdsduur van de film wordt het uiteindelijk wel saai als je het zoveelste verhaaltje voorgeschoteld krijgt.
Filmisch gezien kan je het wat vergelijken met de films die Michael Haneke maakt.
Een 2,5.